امام جمعه تایباد: مردم خوب تایباد را تحسین کردم
امام جمعه تایباد: مردم خوب تایباد را تحسین کردم

امام جمعه تایباد گفت: من تحسین کردم مردم خوب تایباد در نماز عید فطر ضوابط را رعایت کردند و فاصله اجتماعی را رعایت کردند.

به گزارش اختر شرق؛ نماز جمعه سوم مرداد ماه ۱۳۹۹ تایباد پس از حدود پنج ماه در مسجد امام جعفر صادق (ع) به امامت حجه الاسلام حسین ملکی ابرده برگزار شد.

حجه الاسلام حسین ملکی ابرده در خطبه اول نماز جمعه که در مسجد جامع امام جعفر صادق (ع) این شهرستان برگزار شد، گفت: در این روز عزیز که هم روز جمعه است و هم سالروز ورود پیامبر عزیز اسلام به مکه مکرمه در سفر حجه الوداع در سال دهم هجری و هم دهه اول ذیحجه، ایام معلومات بسیار مقطعی مشعشع و نورانی و عرفان بخش، همه عزیزان و خودم را به تقوای الهی که پی و پایه و اساس و کلید حل همه مشکلات است دعوت می‌کنم.

وی گفت: تقوا دو چهره دارد یکی فعل است یکی ترک، یکی رفتن است یکی نرفتن، یکی دیدن است و دیگری ندیدن، یکی گفتن است و دیگری نگفتن، یکی از عمل کردن است و یکی ترک کردن. به عبارت دیگر انس با واجبات الهی، عمل به واجبات الهی، لذت بردن از انجام وظیفه و بیگانه بودن با گناه اسمش تقواست؛ یعنی کنار سفره اطاعت و بندگی حاضر شدن و کنار سفره گناه حاضر نشدن که اسمش تقواست.

امام باقر(ع) فرمودند: یه روز مردی مشرف شد محضر مقدس پیغمبر اکرم: یا رسول الله سنم رفته بالا پیر شدم قوای بدنی تحلیل رفته ضعیف و ناتوان گشتم، داروی ناتوانی می خواهم برای دنیا و آخرتم، مثل سابق حال نماز ندارم، حال روزه ندارم، حال رفتن حج ندارم، حال رفتن به جهاد ندارم، یک جمله ای، دعایی یاد بدهید به من، کمکم کنید ان دنیا گرفتار نشوم، بد نبینم. پیامبر فرمودند: بار دیگر بگو، بار دیگر خواسته اش را تکرار کرد. پیامبر فرمودند: به تعبیر بنده این خواسته تو آنقدر رقت بار و ترحم انگیز است که اطرافت شجر و حجر و مدد همه به حال تو متاثر شدند، فرمودند: بعد از هر نماز صبح این دعا را داشته باش(سبحان الله العظیم و بحمده ولا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم).

وی افزود: باور داشته باشید تمام کارها به دست خداست، عزت به دست خداست، ذلت به دست خداست، آبرو به دست خداست، همه ی عالم به دست خداست با تمام وجود بگویید.

پیغمبر اکرم فرمودند که این خط را اگر انجام بدهید برای دنیایتان خوب است، حتما به برکت این خط خداوند متعال تو را از کوری و دیوانگی و خوره و پیسی و فقر و پریشانی و کندذهنی و خرفتی و تنبلی نجات می دهد(اگر با تمام وجود بگی) گفت: یا رسول الله این برای دنیای من برای آخرتم چی؟ فرمودند: بعد از هر نماز بگو:…

این را اگر‌ مداوم بگی فردای قیامت که می شود به تو خطاب می کنند از‌ هر دری که عشق می بری وارد بهشت شو به شرطی که هدایت را از خدا بخواهی، دنیا را از خدا بخواهی، رحمت و برکت را از خدا بخواهی.

آدمی اگر در دنیا همش بگه خدا هیچوقت به بن بست نمی رسد و گرفتار نمی شود.

حجه الاسلام ملکی در خطبه دوم گفت: من به دلم گذشت چون بعضی از مومنین هم اصرارشان بر این بود بعد از مدت ها این گرفتاری نگذاشت نماز جمعه در شهرستان برگزار بشه این فرصت عالی و متعالی که در خدمت، عزت، عظمت، امنیت، آسایش، آرامش‌ مردمه، مردم پذیرش دارند مخصوصا در همین قصه کرونا اگر نماز جمعه به شکلی دایر می شد، کار فرهنگی می شد که زودتر مشکل در شهرستان جمع می شد به مردم گفته بشه  حتما ماسک بزنید، ضوابط بهداشت را رعایت کنید، عزیزان در بهداشت و بهداری پزشکان و پرستاران و کارمندان عزیز زحمت می کشند، زودتر قصه حل بشه.

الان شرایط مهیا شده که استان و کشور خواسته اند که ما نماز جمعه را برگزار کنیم و برگزار می کنیم به فضل الهی با همین شرایط کرونا که پروتکل ها و شیوه نامه هایی که هست همه عزیزان رعایت می کنند.

وی افزود: من تحسین کردم مردم خوب تایباد در نماز عید فطر ضوابط را رعایت کردند و فاصله اجتماعی را رعایت کردند.

خطیب جمعه تایباد گفت: هفته آینده سه شنبه سالروز شهادت امام باقر(ع) است پیشاپیش تسلیت عرض می کنم به همه عزیزان، محضر امام زمان، ملت عزیز ایران، رهبر عزیزمان به همه مسلمین جهان و به شما حضار عزیز، دلا گرفته و این بلایی که آمده عکس العمل بشریته. تمام بدبختی هایی که سراغ بشر میاد مال بشره. بشری که به جنگ فطرت میره، به جنگ شریعت میره، به جنگ طبیعت میره، به جنگ بشریت رفته الان. این عملکرد بشریت است، بلکه بشر عبرت بگیره و به خودش بیاد که هیچ چیز نیست هرچه هست خداست.

وی در پایان عنوان کرد: به روح مطهر مرحوم آیت الله طالقانی درود می فرستیم که پس فردا یکشنبه سالروز اولین اقامه نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام به امامت ایشون در دانشگاه تهران در سال ۵۸ برگزار شد. از برکات بسیار‌ مهم این انقلاب یکی همین نماز جمعه است که ان شالله باشکوه برگزار می شود.

خبرنگار: علی بهمنی

image_printچاپ مطلب

Visits: 47