امام جمعه تایباد: شرط پیروزی در برابر این همه تبهکاران جهانی با ولایت بودن و در خط ولایت بودن است
امام جمعه تایباد: شرط پیروزی در برابر این همه تبهکاران جهانی با ولایت بودن و در خط ولایت بودن است

امام جمعه شهرستان تایباد گفت: شرط پیروزی در برابر این همه تبهکاران جهانی با ولایت بودن و در خط ولایت بودن است.

به گزارش اختر شرق؛ نماز جمعه این هفته شهرستان تایباد در محل مسجد جامع امام جعفر صادق (ع) به امامت حجت الاسلام حسین ملکی ابرده و با حضور اقشار مختلف مردم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

حجت الاسلام حسین ملکی ابرده، امام جمعه شهرستان تایباد در خطبه اول نماز جمعه گفت: خدای متعال می‌فرماید ما بهشت را تملیک انسان‌های با تقوی می‌کنیم، تقوی یعنی مراقبت از فکر و کردار و رفتار و مهمترین بخش ان افکار است که شخصیت و سرنوشت انسان را مشخص می‌کند و سرنوشت یعنی بهشت یا جهنم.

وی به مناسبت روز رحلت شهادت گونه پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در نقش تقوا، عنوان کرد: در صدر اسلام در جنگ مسلمانان و کفار، دشمن خدعه کرد و تعدادی از سپاهیان خود را پنهان کرد تا با نیرنگ مسلمانان را محاصره کنند، و آنان را در قلعه‌ای محبوس کرد، نیمه شب که دشمن قصد حمله به سپاهیان اسلام را داشت تقوای شب زنده داران سپاه اسلام همچون نوری فضا را روشن کرد و با تسلط بر سپاه دشمن شکست را به آنان تحمیل کردند.

وی به نقل از پیامبر اکرم گفت: این پیروزی به واسطه امر به معروف و نهی از منکر، اهمیت به حق الناس، صله رحم و احترام به پدر و مادر و ولایتمداری چهار تن از شب زنده داران سپاه اسلام به دست آمد.

حجت الاسلام ملکی گفت: شرط پیروزی در برابر این همه تبهکاران جهانی با ولایت بودن و در خط ولایت بودن است.

خطیب جمعه شهرستان تایباد در خطبه دوم نماز جمعه گفت: فردا، شنبه شهادت سرداران رشید اسلام، شهدایی که در انفجار تروریستی بمب‌گذاری در سیستان و بلوچستان است، شهدایی که برای خدمت‌رسانی به مردم محروم در سیستان حضور داشتند.

وی ۲۶ مهر، آغاز هفته تربیت بدنی را به ورزشکاران تبریک گفت و تصریح کرد: ورزش برای جامعه‌ی فعال موجب تذهیب می‌شود، ورزش شهرستان نیز باید تقویت شود.

وی گفت: هفته وقف به ما یادآوری می‌کند که این سنت حسنه در جامعه اسلامی حیاتی جاودانه محسوب می‌شود، این مدارس خیریه و حوزه‌های علمیه از آثار وقف است. صدقه جاریه‌ای که می‌ماند و زندگی را برکت می‌دهد. به کسانی که توانایی مالی دارند توصیه می‌کنم این سنت برجسته اسلامی و انسانی را فراموش نکنند.

خطیب جمعه تایباد گفت: دعای ندبه یک ظرفیت است برای ارتباط با امام زمان (عج)، همه بیایند و در این مراسم شرکت کنند. ارتباط با امام زمان را ترک نکنید، بی‌شک به زندگیمان برکت خواهد رسید.

وی با اشاره به تثبیت وضعیت زرد بحران کرونا در شهرستان از افسران بهداشتی شهرستان تقدیر و تشکر کرد و خواست سلام وی را به تک تک نیروهای زحمتکش بهداشتی برسانند.

خبرنگار: علی بهمنی

image_printچاپ مطلب

Visits: 10