امام جمعه تایباد: اصحاب رسانه از فضای مجازی جهت معرفی این عمل خداپسندانه استفاده کنند
امام جمعه تایباد: اصحاب رسانه از فضای مجازی جهت معرفی این عمل خداپسندانه استفاده کنند

امام جمعه تایباد گفت: زکات عامل فقرزدایی، محوشدن مفاسد اجتماعی، مبارزه با گرسنگی و کمبودها، ایجاد شغل و دفع بلا از امت اسلامی است.

به گزارش اختر شرق؛ حجت الاسلام و المسلمین حسین ملکی ابرده، امام جمعه تایباد، در جلسه شورای زکات این شهرستان گفت: باید از ظرفیت فضای مجازی و اصحاب رسانه برای تبلیغ این امر خداپسندانه استفاده شود.

امام جمعه تایباد با بیان اینکه استفاده از تبلیغات محیطی مانند تلویزیون شهری، بیلبورد، نصب بنر، دیوار نویسی و تابلوگذاری در ورودی روستاها می تواند افراد و به خصوص کشاورزان را به پرداخت زکات تشویق کند، عنوان کرد: یکی دیگر از جاهایی که می توان پرداخت زکات را تبلیغ کرد، کانال های خبری در فضای مجازی است که ساخت کلیپ، مصاحبه با افراد خیر و نیکوکار، انتشار پوستر و عکس از جمله فعالیت های قابل انجام در فضای مجازی هستند.

در ادامه جلسه رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) تایباد گفت: امسال دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تعهد در بخش زکات برای این شهرستان مشخص شده است.

غلامرضا التفاتی اظهار کرد: از این میزان تعهد، تاکنون حدود ۷۰۰ میلیون تومان تحقق یافته است.

وی افزود: یکی از دلایل کم بودن این میزان تعهد این است که افراد زکات خودشان را به صورت گمنام پرداخت می کنند و به شورای زکات تحویل نمی دهند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) تایباد ادامه داد: هم اکنون تعداد پنج هزار و ۷۱ صندوق صدقات در سطح شهرستان فعال هستند و درآمد حاصل از آنها بالغ بر ۲۳۷ میلیون تومان می باشد که نسبت به پارسال رشدی نداشته است.

التفاتی بیان کرد: در سال ۹۸، ۸۶۶ نفر در طرح ساماندهی زکات شرکت کردند و مبلغ ۵۰۱ میلیون تومان زکات در شهرستان اعم از عمرانی و سهم فقرا ساماندهی شد.

وی با اشاره به جشن عاطفه ها و نیکوکاری، تصریح کرد: این طرح ها به منظور یاری رساندن به دانش آموزان نیازمند کشور اجرا می شوند که پارسال در شهرستان تایباد ۵۲۵ میلیون تومان پول و کالا جمع آوری شد.

خبرنگار: علی بهمنی

image_printچاپ مطلب

Views: 10