امام جمعه بردسکن: نهاد امام جمعه یک نهاد با برکت و رحمانی است
امام جمعه بردسکن: نهاد امام جمعه یک نهاد با برکت و رحمانی است

امام جمعه بردسکن گفت: بر اساس منویات مقام معظم رهبری، نماز جمعه یک نهاد با برکت و رحمانی است.

 به گزارش اختر شرق؛ حجت الاسلام علی اصغر امینی در خطبه های نماز جمعه این شهرستان که با حضور اقشار مختلف مردم، معاونین فرماندار و روسای دستگاه‌های اداری و کارکنان ادارات با رعایت پروتکل های بهداشتی حسب هماهنگی با شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: رهبری انقلاب در تعریف نهاد امام جمعه سه ویژگی مردمی بودن و انقلابی بودن و جهادی بودن را مورد تاکید قرار دارند، لذا نهاد امام جمعه برگرفته از این سه ویژگی فعالیت دارد و جایگاهی فراگیری را نیز طی می‌کند.

 امینی با گرامیداشت پنجم مردادماه سالروز اولین اقامه نماز جمعه در کشور به امامت حضرت آیت‌الله طالقانی اظهارداشت: اقامه نماز جمعه هیچ محدودیتی را برای حضور افراد مختلف ندارد و به فرموده امام راحل رحمه الله علیه نماز جمعه در راس همه امور است.

 وی در برشمردن فضیلت حضور در نماز جمعه به فرموده حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم اشاره کرد و اظهار کرد: گام برداشتن برای حضور در نماز جمعه از منزل تا مصلی ثواب حج الاسلام را برای فرد دارد.

 امام جمعه بردسکن با اشاره به اینکه نهاد امام جمعه یک نهاد امنیتی و مردمی پایه است افزود: نماز جمعه یک پایگاه مطالبه‌گری برای مردم است.

 امینی به تفاوت نهاد رحمانی و اسلام رحمانی پرداخت و بیان کرد: اسلام رحمانی منشاء لیبرالیستی و یک بعدی به اسلام نگاه می کند و حاصل تفکر لیبرال است، ولی نهاد رحمانی دارای اعتبار قرآنی و خیرات آن برای همه افراد شامل همه افراد می گردد.

 حجت الاسلام امینی در ادامه خطبه های نماز جمعه به بحث تواضع و تکبر از دیدگاه اسلام پرداخت و گفت: علم و دانش، مال و ثروت، پست و مقام، حسب و نسب و حسن جمال زیبایی از جمله مواردی است که موجب می‌شود انسان در صورت عدم نگاه تعالی به تکبر با داشته شود ولی در مقابل در صورت داشتن این شرایط و حفظ تواضع و بندگی خدا موجب می گردد ضمن اینکه خدای متعال آن بنده را دوست دارد بندگان خدا هم او را دوست داشته باشند و در مقابل انسان متکبر در مورد نفرت مردم واقع می گردد.

امام جمعه بردسکن در خطبه های نماز جمعه به رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید نمود و اظهار کرد: از آنجا که جمعه آینده روز عید سعید قربان است در صورت داشتن شرایط برگزاری نماز عید سعید قربان در فضای باز مسجد جامع برگزار خواهد شد و نماز جمعه در هفته آتی نخواهیم داشت.

 امینی در پایان خطبه های نماز جمعه به فضیلت اقامه نماز دهه اول ذیحجه اشاره اشاره کرد و با تاکید بر حضور بندگان حضور بندگان خدا در مساجد بر اقامه نماز دهه اول ذیحجه تاکید کرد.

خبرنگار: سعید نوری

image_printچاپ مطلب

Visits: 20