امام جمعه باخرز: «احقاق حقوق مستضعفین» و «توصیه اکید مسئولین به پرهیز از اشرافی گری» از مصادیق مکتب انقلاب اسلامی ایران است
امام جمعه باخرز: «احقاق حقوق مستضعفین» و «توصیه اکید مسئولین به پرهیز از اشرافی گری» از مصادیق مکتب انقلاب اسلامی ایران است

امام جمعه باخرز با اشاره به آغاز به‌ کار دور جدید مجلس شورای اسلامی، شناخت درست از شرایط و اولویت های جامعه را مهمترین وظیفه نمایندگان دانسته و فرهنگ، اقتصاد و معیشت مردم را اولویت اول کشور معرفی نموده و ضمن انتقاد شدید از سوءمدیریت و عدم نظارت بر بازار، توجه جدی به این مسأله را از مسئولین دولتی مطالبه نمودند.

به گزارش اختر شرق؛ حجت‌الاسلام والمسلمین زاهدی امام‌ جمعه شهرستان باخرز در خطبه اول نماز جمعه این هفته ضمن توصیه حاضرین به تقوای الهی و نظم در امور، با بیان حدیثی از امام علی (ع) درخصوص عدم دلبستگی به سلامتی و سرمایه مالی، مؤمنین را به قدرشناسی و صرف این دو نعمت الهی در مسیر بندگی و طاعت خدا سفارش نمودند.

وی در ادامه با اشاره به آیه «و فی اموالهم حق للسائل و المحروم» بر لزوم ادای حقوق شرعی از جمله زکات اموال تأکید نمودند.

خطیب جمعه باخرز در خطبه دوم با گرامیداشت یاد امام راحل (ره) به تحلیل سه بُعد اصلی مکتب انقلاب اسلامی ایران پرداختند.

وی «عقلانیت» را بعد اول این مکتب دانسته و دو مسأله «تکیه بر آرای مردم» و «تقابل راسخ با دشمن» را از مصادیق این بعد دانستند.

حجت الاسلام زاهدی از «معنویت» به عنوان بُعد دوم این مکتب نام برده و دو خصلت مهم امام(ره) یعنی «توحیدمحوری» و «توکل بر خدا» را دو وجه این بعد دانستند و خاطرنشان کرد: اگر خیلی از مسئولین ما در دولت‌های مختلف به جای تکیه بر قدرت‌های پوشالی تنها بر قدرت مطلق الهی توکل می کردند خیلی از مشکلات این کشور حل می شد.

وی  بُعد سوم مکتب انقلاب اسلامی ایران را عدالت دانسته و دو اصل «احقاق حقوق مستضعفین» و «توصیه اکید مسئولین به پرهیز از اشرافی گری» را به عنوان مصادیق آن معرفی نمودند.

امام جمعه شهرستان باخرز با بیان موضوع ارسال نفتکش های جمهوری اسلامی ایران به ونزوئلا تاکید کرد: به کوری چشم بدخواهان با سکانداری بی بدیل مقام‌ معظم رهبری در این عرصه پرخطر با عنایت پروردگار، استکبار و ابرقدرت های عالم را به زودی زیر پا خواهیم گذاشت.

وی در پایان با اشاره به آغاز به‌ کار دور جدید مجلس شورای اسلامی، شناخت درست از شرایط و اولویت های جامعه را مهمترین وظیفه نمایندگان دانسته و فرهنگ، اقتصاد و معیشت مردم را اولویت اول کشور معرفی نموده و ضمن انتقاد شدید از سوءمدیریت و عدم نظارت بر بازار، توجه جدی به این مسأله را از مسئولین دولتی مطالبه نمودند.

خبرنگار: داود نشتیفانی

image_printچاپ مطلب

Visits: 2