امام جمعه اهل سنت تایباد: پا بر خون شهدای مظلوم فلسطین نگذارند
امام جمعه اهل سنت تایباد: پا بر خون شهدای مظلوم فلسطین نگذارند

نماز جمعه این هفته اهل سنت شهرستان تایباد در مصلی نماز جمعه (مسجد جامع احناف) برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ خطیب جمعه اهل سنت شهرستان تایباد در خطبه های این هفته نماز جمعه، با بیان اینکه خداوند متعال به آنچه مومنان از کارهای خیری که انجام می دهد، آگاهی دارد، اظهار کرد: خداوند تعالی بر نیت های ما آگاهی دارد و می داند که هر عمل با چه نیتی انجام می شود، خیر یا ریا، هر عمل ما برای پروردگار فایده ای ندارد، چرا که او از ما بی نیاز است و این ما هستیم که محتاج او هستیم و اگر کار خیری انجام می دهیم برای نفس خود ما است.

مولانا توکلی، هر عمل مومن را به نفع او دانست و گفت: اگر در کاری دچار ضرر شدیم یا دچار بیماری شدیم، نباید آن را بد بدانیم، چرا که پیامبر اسلام (ص) می فرمایند: به مسلمان سختی، مشکلی یا غمی نمی رسد مگر آنکه برای او کفاره گناهانش باشد. بنابراین اگر غمی برای مومن می رسد یا بیماری او را فرا می گیرد همه کفاره گناه و فایده است.

امام جمعه تایباد اهل ایمان را در مقابل اعمال خود مسئول دانست و تصریح کرد: ما در دنیا مسئول هستیم و باید در آخرت پاسخگو باشیم، به همین دلیل که برخی اعمال بر ما لازم می شود، مانند صدقه که در روایات داریم که صدقه خشم پروردگار را خاموش می کند و مرگ بد را دور می کند، این بجز انتفاع های اجتماعی پرداخت صدقه در دنیا است. حضرت ام المومنین عایشه صدیقه (رض) می فرمایند: پیامبر اسلام (ص) فرمودند: اسکلت بدن انسان ۳۶۰ مفصل دارد که هر روز باید برای هر مفصل صدقه پرداخت کنید، هر کس هر روز تسبیح خداوند را بگوید یا استغفار کند و یا سنگی یا خاری از راه مردم بردارد، یا امر به معروف و نهی از منکر کند، به تعداد مفاصل بدن خود صدقه داده است و نفس خود را از آتش جهنم دور می کند.

مولانا توکلی با اشاره به اتفاقات جمعه گذشته در مسجد جامع اهل سنت مشهد، گفت: متاسفانه هفته گذشته عده افراطی که «شیعه انگلیسی» باید به آنها بگوییم درب مسجد جامع اهل سنت مشهد تجمع کردند و شروع به شعار دادن نمودند، این عمل زشت آن ها را محکوم می کنیم. زمانه امروز چنین اعمالی بر نمی تابد، دشمن فارغ از هر دینی دست به دست یکدیگر داده به دنبال نابودی اسلام است و شیعه و سنی برای او یکی است.

وی افزود: با حضور به موقع نیروهای انتظامی و امنیتی این جمعیت متفرق شدند و اخیرا سردمداران این گروه نیز بازداشت شدند. مقام معظم رهبری بارها اظهار داشتند که هر حنجره ای که صدای تفرقه بین شیعه و سنی از آن خارج شود، نه شیعه است و نه سنی بلکه بلندگوی دشمن است و‌ البته حق هم همین است. امیدواریم این اتفاق دیگر تکرار نشود چرا که این کار دشمن شاد کن است. ما این اعمال را از برادران اهل تشیع خود دور می دانیم.

خطیب جمعه اهل سنت تایباد در بخش دیگر خطبه های این هفته، به پروژه عادی سازی روابط بین امارات متحده عربی با رژیم غاصب اسرائیل اشاره کرد و ابراز کرد: متاسفانه پروژه عادی سازی روابط بین امارات و اسرائیل غاصب با میدان داری آمریکا در حال وقوع است، از حاکمان این کشور می خواهیم پا بر خون شهدای مظلوم فلسطین نگذارند و ننگ این خیانت را بر خود دائمی نکنند، برای حاکم اسلامی اگر عرق اسلامی دارد، مناسب نیست با قاتلین مردم بیگناه و کودکان مظلوم فلسطینی ارتباط برقرار کنند. اگر چنین شد آنها نیز مانند همان یهودیان غاصب و نصارا هستند و همراه آنها به جهنم وارد خواهند شد.

خبرنگار: علی بهمنی

image_printچاپ مطلب

Visits: 45