امام‌جمعه تربت‌جام: با اهانت به ساحت مقدس ائمه اطهار «سلام‌الله علیهم اجمعین» روی همه امویان را سفید کردید
امام‌جمعه تربت‌جام: با اهانت به ساحت مقدس ائمه اطهار «سلام‌الله علیهم اجمعین» روی همه امویان را سفید کردید

امام‌جمعه تربت‌جام گفت: ادعای شمارا تاکنون هیچ‌یک از حکام و علمای بنی امیه و بنی‌عباس مطرح نکرده بود با این توهین روی همه امویان را سفید کردید.

به گزارش اختر شرق و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام معتمدی فر خطیب جمعه تربت‌جام با تسلیت ایام فاطمیه دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) خطاب به کسانی که در تلاش‌اند بین امت اسلامی، مردم و مذاهب گوناگون اختلافات افکنی کنند، گفت: سخنان نسنجیده و اهانت‌آمیز فردی که شیطان در دهانش نشسته و نسبت به ساحت مقدس ائمه اطهار «سلام‌الله علیهم اجمعین» اهانت کرد، دل همه مسلمانان شیعه و سنی را به درد آورد و از جهات مختلف اهانت و سخنان تفرقه‌آمیز قابل‌تأمل است، ای‌کاش فقط یک حدیث، روایت، دلیل یا تفسیر از متون اهل سنت می‌آوردید و نقل می‌کردید.

وی ضمن قدردانی از موضع‌گیری و برائت جویی قابل‌تحسین علمای آگاه، هوشیار و با بصیرت اهل سنت و سایر عزیزان در محکومیت هتاکی، عنوان کرد: علما و مردم آگاه، بصیر و انقلابی شیعه و اهل سنت با هوشیاری وارد این بازی‌ها نمی‌شوند و حساب فرد را به‌حساب مذهب، قوم و حتی خانواده او نمی‌گذارند، از علمای پایتخت وحدت غیرازاین هم انتظار نیست.

امام‌جمعه تربت‌جام با اشاره به اینکه اهل سنت محب اهل‌بیت هستند، گفت: اهل‌بیت وجه مشترک محور وحدت امت اسلام و مورداحترام همه مذاهب و اقوام می‌باشند و این‌گونه افراد که درصدد اختلاف‌افکنی هستند عامل استکبار جهانی می‌باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین معتمدی فر با قدردانی از امام‌جمعه اهل سنت تربت‌جام جناب مولوی شرف‌الدین جامی الاحمدی و امان اله… برزگر و دیگر امامان جمعه و جماعات اهل سنت تربت‌جام که به‌حق موضع‌گیری انقلابی در برابر وقایع اخیر کردند، گفت: مراجع ذیصلاح طبق قانون جمهوری اسلامی با عدالت تمام با این فرد و افرادی که به مقدسات شیعه و اهل سنت اهانت می‌کنند طبق قانون برخورد کنند.

وی تصریح کرد: به کوری چشم دشمنان و کسانی که منتظر بودند اختلافات سرباز کند جامعه اهل سنت پای علم انقلاب و پیروی از منویات مقام معظم رهبری ایستاده‌اند و ما به گرمی دست اهل سنت را می‌فشاریم که در میدان انقلاب حضور دارند.

امام‌جمعه تربت‌جام با گرامیداشت یاد و نام شهیدان مفتح و مطهری که بانیان وحدت حوزه و دانشگاه شدند اظهار کرد: حوزه و دانشگاه دو قشر اثرگذار در سازندگی معنوی و مادی کشور محسوب می‌شوند و هدف مشترک در انقلاب دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین معتمدی فر با اشاره به اینکه سخنان تفرقه‌آمیز قابل‌تأمل است، مطرح کرد: دانشگاه و حوزه دشمن مشترک دارند و نباید ذهن مردم درگیر مسائل انحرافی شود.

وی با اشاره به ایام فاطمیه، خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام (ص) در وصف دخترش حضرت زهرا (س) فرمودند، اگر همه خوبی‌های بشر جمع شوند و به‌صورت یک شخص جلوه گری کند فاطمه می‌شود و دخترم فاطمه (س) ازنظر عنصر خلقت، نورانی، حلال و طیب و بهترین انسان درروی زمین است.

امام‌جمعه تربت‌جام با اشاره به بهداشت نسل و صیانت خانه و خانواده، گفت: چرا در بحث ازدواج جوانان سنتی رفتار می‌کنید؟ این مسئله فقه‌اند حل‌شده چرا عرفا حل نمی‌شود؟ دلتان خوش است که مثلاً ناف بچه‌ها را به نام هم بریدید یک خانواده چند معلول ذهنی روی دست جامعه بگذارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین معتمدی فر مطرح کرد: مراکز بهداشت، بهورزها، ماماها، در این زمینه پای‌کار باشند و دائم نکات بهداشتی و آموزش‌های لازم را قبل از ازدواج‌های فامیلی متذکر و پیشگیری کنند.

وی با اشاره به اهمیت بهداشت محیط، گفت: بعضی از شهرها فقط اسم مذهبی را یدک می‌کشد شهر مذهبی به بهداشت آن است بعضی از افراد تنها بهداشت خانه و مغازه و… را رعایت می‌کنند بهداشت محیطی را که در آن زندگی می‌کنید رعایت کنید.

امام‌جمعه تربت‌جام با تأکید بر اینکه بچه‌های انقلاب، نیرو‌های ارزشی حواسشان جمع باشد در یقه‌گیری‌های انقلابی هیچ پیروزی جز دشمن وجود نخواهد داشت، اظهار کرد: واقعیت‌های انقلاب را بگویید و همه در این راستا حرکت کنید، نگذارید دشمن گزینشی آن‌ها را بیان کند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 101