امام‌جمعه بردسکن: مقابله ملت ایران با ویروس کرونا شایسته تقدیراست
امام‌جمعه بردسکن: مقابله ملت ایران با ویروس کرونا شایسته تقدیراست

امام‌جمعه بردسکن گفت: فرهنگ غنی ملت ایران در بحث ویروس کرونا نشان داد که یک سر و گردن از مدعیان دروغین فرهنگ در دنیا، بالاتر هستند.

به گزارش اختر شرق؛ حجت‌الاسلام علی‌اصغر امینی در اولین نماز جمعه این شهرستان پس از چهار ماه که کشور درگیر ویروس کرونا بود، با تقدیر از عملکرد کادر درمانی کشور و در این شهرستان اظهار کرد: کادر درمانی به‌خوبی پای‌کار بودند و جانانه سنگ تمام گذاشتند و سربلند این میدان هستند.

امینی با اشاره به پیام رهبری در ابتدای سال جدید، ارتحال ملکوتی امام راحل و گرامیداشت ۱۵ خرداد، آغاز بکار مجلس شورای اسلامی و نیز دیگر مناسبت‌ها که در این مدت با اجرای پروتکل‌های بهداشتی و با نحوه‌ای دیگری برگزار شد، افزود: علیرغم مشکلات اقتصادی مردم، ملت ایران در اجرای طرح مؤمنانه اقدامی را داشتند که همچون دیگر حضور مردم درصحنه‌های مختلف انقلاب در تاریخ ثبت شد.

وی با گرامیداشت یاد امام راحل به سه شاخصه امام راحل اشاره کرد و بابیان اینکه امام در عقلانیت، معنویت و عدالت در سرچشمه آن قرار داشتند، اظهار کرد: عقلانیت در مکتب امام نمونه بارز آن، معیار و ملاک قرار دادن رأی مردم بود.

وی اعتماد و اطمینان به نظرات مردم را دیگر شاخصه امام در این مکتب نام برد.

 امام‌جمعه بردسکن، معنویت و اخلاص عمل را در امام راحل در کنار اخلاق‌مداری ایشان نقطه معنویتی امام نام برد و با اشاره به شاخصه عدالت‌جویی امام افزود: اسرار کمک به محرومین و سفارش به خدمت به آحاد مردم نقطه اتصال امام و مردم بود.

خطیب جمعه بردسکن، در ادامه خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، به آغاز بکار نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی اشاره نمود و گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید وفاداری مردم را در خود حفظ کنند و به شعارهای خود عمل نمایند.

امینی لزوم مقابله با دشمنان ازجمله امریکای جهان خوار را موردتوجه قرارداد و با اتکال به آنچه در داخل کشور داریم افزود: گره‌گشایی از کار مردم و تلاش در جهت حل مشکل مردم و شنیدن نقدهای مردم امری ضروری است.

امام‌جمعه بردسکن، گفت: مردم و مدیران باید در کنار یکدیگر باشند و کم‌کاری‌های یکدیگر را به هم تذکر دهند.

وی با اشاره به اینکه قوه قضاییه به‌خوبی عمل کرده است، اظهار کرد: رسیدگی به پرونده‌ای که از دل این قوه در زمان‌های قبلی بود، امتحان دیگر این قوه در دوره جدید است که به‌خوبی موردتوجه قرار دارد و باید دست این مفسدان در همه سطوح کشور شناسایی و به سزای اعمال خودشان برسند.

وی به دوری مدیران از اشراف گری اشاره کرد و گفت: اکنون‌که بردسکن در وضعیت زرد قرار دارد، همه در اجرای برنامه‌ها رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشته باشند.

وی اظهار کرد: بعضاً روستاهایی در منطقه هستند بدون توجه به ویروس کرونا، برنامه‌های عروسی و تعزیه خود را به‌صورت طبیعی برگزارمی کنند که حتماً مدیران اجرایی و بهداشتی ضمن تذکر به متولیان امر در این روستاها، دستورات لازم را صادر کنند و در صورت عدم توجه از طریق مراجع قضایی اقدام کنند.

وی خدمت مدیران بهداشتی را برشمرد و گفت: همه باید رعایت پرسنل بهداشتی را در شهرستان در این روزهای گرم داشته باشیم تا به‌زودی شاهد ریشه‌کن کردن این ویروس در سطح کشور و بلاد اسلامی باشیم.

خبرنگار: سعید نوری

image_printچاپ مطلب

Visits: 10