امام‌جمعه بایگ: همکاری روحانیون مستقر در روستاها به میراث فرهنگی و گردشگری
امام‌جمعه بایگ: همکاری روحانیون مستقر در روستاها به میراث فرهنگی و گردشگری

امام‌جمعه شهر بایگ از اعلام آمادگی روحانیون مستقر در روستاهای شهرستان تربت‌حیدریه برای کمک به حوزه میراث فرهنگی و گردشگری خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ حجت‌الاسلام رمضان علی حصاری امام‌جمعه شهر بایگ شهرستان تربت‌حیدریه در حاشیه بازدید از جاذبه‌های گردشگری و کارگاه‌های صنایع‌دستی این شهرستان بابیان این مطلب گفت: با توجه به ظرفیت و پتانسیل بالای حوزه گردشگری و صنایع‌دستی منطقه در ایجاد شغل باید به این حوزه توجه‌ای ویژه کرد.

حصاری با بیان اینکه بخش بایگ به‌عنوان نگین گردشگری شهرستان و استان می‌تواند با معرفی شایسته ظرفیت‌ها و جذب گردشگر اقتصاد منطقه را شکوفا کند، عنوان کرد: روحانیون با توجیه کردن مردم روستاها، بیان اهمیت و حقایق حوزه گردشگری می‌توانند به توسعه گردشگری در قالب ایجاد اقامتگاه‌های بومگردی و بازارچه‌های صنایع‌دستی و سوغات و احیای میراث‌های معنوی کمک کنند.

هم‌چنین رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تربت‌حیدریه در این بازدید با تقدیر از نگاه مثبت و توجه ویژه امام‌جمعه بایگ به حوزه گردشگری اظهار کرد: بخش بایگ به‌عنوان پایتخت ابریشم و عقیق در کشور دارای جاذبه‌های متعددی در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی است.

محمدی با اشاره به اینکه نخستین شهر و روستای ملی استان در این بخش وجود دارد که شهر بایگ و روستای بسک در حوزه ابریشم‌کشی ثبت ملی شده‌اند، خاطرنشان کرد: آبشار رودمعجن به‌عنوان تنها میراث طبیعی ثبت ملی شهرستان، رودخانه حصار، روستای پلکانی رزگ و سرخ‌آباد و معادن بی‌نظیر عقیق و طلا و گرانیت همه‌ساله پذیرای هزاران گردشگر و مسافر از سراسر کشور است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 2