امام‌جمعه رشتخوار: افول قدرت امریکای جنایتکار در منطقه
امام‌جمعه رشتخوار: افول قدرت امریکای جنایتکار در منطقه

خطیب نماز جمعه رشتخوار با تأکید بر افول قدرت امریکای جنایتکار گفت: افول آمریکا امروز آغازشده و افول این کشور با جنگ اوکراین خود را امروز به‌وضوح نشان داده است، باوجود تهدید روسیه برای جلوگیری از جنگ، اما روسیه جنگ را شروع کرد و امریکا کم، کم به سمت به حاشیه کشیده شدن و در حال از دست دادن قدرت جهانی خود است.

به گزارش اختر شرق؛ حجت‌الاسلام حسن جهانشیری امام‌جمعه رشتخوار در جمع پرشور نمازگزاران این هفته مسجد علی ابن ابی‌طالب (ع) با تبریک هفته عقیدتی و هفته معلم ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهید مطهری، گفت: استاد شهید مطهری این علامه بزرگ که امام راحل فرمود شهید مطهری پاره تن من بود، اینکه امروز معلمان ما طریقه حل مسئله را به انسان بیاموزد بسیار مهم است، وقتی انسان فنون را بلد است و تسلط دارد، بسیار در مسائل کارگشا خواهد بود.

وی افزود: معلمان عزیز ما امروز با تمام کم‌وکاست‌هایی که هست، زحمت می‌کشند و در بحث تربیت و آموزش فرزندان ما تلاش می‌کنند.

امام‌جمعه رشتخوار در ادامه در بحث تخریب قبور ائمه بقیع توسط تکفیری‌ها، اذعان کرد: دشمن قرن‌ها با برنامه‌ریزی که کرده، تلاش داشته تا وهابیت و بهاییت را بسازد تا این فرقه‌ها باعث ایجاد سد در برابر مسلمانان و اسلام شوند، امروز این مقرهای ایجادشده توسط دشمن به مکان‌هایی برای جاسوسی علیه مسلمانان و اسلام تبدیل‌شده است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به موضوع انتقادهایی که نسبت به دولت آیت‌الله رئیسی می‌شود، خاطرنشان کرد: اقدامات مؤثر دولت آیت‌الله رئیسی در هشت ماه گذشته باعث شده تا سطح مطالبات مردم در جامعه، افزایش پیدا کند، این توقعات باید موردبررسی قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام جهانشیری در تکمیل این مطلب، با اشاره به اقدامات مؤثر دولت، اذعان کرد: دولت آیت‌الله رئیسی امروز باب گفت‌وگو با مردم را بازکرده است، با مردم از نزدیک در ارتباط است و در بین مردم قرار دارد، در بحث واردات واکسن واردات آن را سرعت بخشید و جلوی گسترش بیماری کرونا را در کشور گرفت، پرداخت به‌موقع حقوق کارکنان و دیپلماسی ارتباط با کشورهای خارجی، تجارت خارجی را به بیش از ۱۰۰ میلیارد افزایش داد تا حد زیادی تحریم‌ها را دور زد، در بحث رفع تحریم‌ها مجدانه ورود کرد و همین کارهای خوب دولت باعث شده مردم مطالبه بیشتری داشته باشند، امروز همه صبور هستند و هم به لطف خدا مشکلات حل خواهد شد.

وی در ادامه بحشی از مشکلات را به‌واسطه تلاش سودجویان عنوان کرد و گفت: در بحث مشکلات موجود دولت باید اقدام جدی‌تری داشته باشد و جلوی برخی از انسان‌های سودجو را بگیرد و آن‌ها را به سزای عملشان برساند.

امام‌جمعه رشتخوار بیان کرد: در بحث مذاکرات ایران و عربستان، امروز عربستان در تنگنا قرارگرفته و به دلیل همین امروز به دنبال برقراری ارتباط با ایران است، امیدواریم نتایج خوبی در این زمینه حاصل شود، امروز به خاطر اینکه ترامپ رأی نیاورد و عربستان ارتباط خوبی با بایدن ندارد، لذا احساس خطر می‌کند و به دنبال جایگاهی برای خود در منطقه است.

حجت‌الاسلام جهانشیری با اشاره به سفر اردوغان به عربستان خاطرنشان کرد: اردوغان شخصیتی است که خیلی احساسی عمل می‌کند، شخصیت متزلزلی دارد که همیشه منافع خود را دنبال می‌کند و به‌عنوان نماد تزویر و فریب و حیله است.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 12