افزایش۲۴۲ درصدی بارندگی در رشتخوار
افزایش۲۴۲ درصدی بارندگی در رشتخوار

مسئول ایستگاه هواشناسی رشتخوار گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۱۱۷.۱ میلی‌متر بارندگی در شهرستان رشتخوار ثبت‌شده که این میزان بارندگی در مقایسه با دوره آماری مشابه، افزایش ۲۴۲ درصدی بارندگی‌ها را نشان می‌دهد.

حسین دلارمیان در گفتگو با خبرنگار اختر شرق گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۱۱۷٫۱ میلی‌متر بارندگی در رشتخوار ثبت‌شده که این میزان بارندگی در مقایسه با دوره آماری مشابه، افزایش ۲۴۲ درصدی بارندگی‌ها را نشان می‌دهد.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه بارندگی‌ها خوب چند وقت اخیر باعث تقویت آب‌بندها و رودخانه‌های فصلی در سطح شهرستان شده است، پیش‌بینی می‌شود این عدد و میزان بارندگی تا پایان سال زراعی افزایش داشته باشد.

دل آرمی در ادامه با اشاره به ثبت این میزان از بارندگی در رشتخوار، تصریح کرد: این در حالی است که سال زراعی گذشته این میزان از بارندگی تاکنون فقط ۳۴٫۳۰ میلی‌متر به ثبت رسیده است که در مقایسه با سال زراعی گذشته ۹۳ درصد افزایش و در مقایسه با دوره آماری مشابه، ۲۴۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مسئول ایستگاه هواشناسی شهرستان رشتخوار با اشاره به اینکه بارش باران در امسال از متوسط بلندمدت سالانه نیز بیشتر بوده است، اظهار کرد: با توجه به روند خوب بارندگی‌های اخیر ارزانی این نعمت الهی موجب خوشحالی کشاورزان و به‌جای آوردن نماز شکر در بین مردم شهرستان شده است.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 16