افزایش ۲۰۵ درصدی ارزش کشفیات کالاهای قاچاق در سال ۱۳۹۹
افزایش ۲۰۵ درصدی ارزش کشفیات کالاهای قاچاق در سال ۱۳۹۹

کارشناس مسئول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از افزایش ۲۰۵ درصدی ارزش کشفیات کالاهای قاچاق بازرسان این سازمان در سال ۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ بخش علی بیاتی قله زو کارشناس مسئول بازرسی سازمان در این باره عنوان کرد: در سال ۱۳۹۹ تعداد  ۳۴۳۸۰ مورد بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا، باراندازهای کالا مانند باربری‌ها و مراکز عمده فروشی کالا انجام شده که از این تعداد ۲۹۴۲ مورد به صورت گشت مشترک با دستگاه‌های دیگر مانند اطلاعات سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی، اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی بوده است.

وی با بیان این مطلب که با توجه به ایجاد محدودیت‌ها نظیر شیوع بیماری کرونا، بازرسی‌ها هدفمند انجام شده است و در سال اخیر ۵۵۶ صورتجلسه کشف کالای قاچاق برای متخلفین تنظیم شده است، تصریح کرد: به طور متوسط در هر ماه ۲۸۶۵ مورد بازرسی با موضوع کالای قاچاق انجام شده و ۴۶ مورد صورتجلسه کشف کالای قاچاق در استان تنظیم شده است.

کارشناس مسئول بازرسی سازمان صمت استان با اشاره به اینکه ارزش ریالی کشفیات سال ۱۳۹۹ در ۵۵۶ مورد صورتجلسه کشف به میزان ۹۷۸ میلیارد ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰۵ درصد افزیش داشته است، گفت: ارزش ریالی کشفیات ۱۳۹۹ در مشهد مقدس بیش از ۷۶۳ میلیارد ریال بوده است که بیش از ۷۸ درصد کل کشفیات را به خود اختصاص داده است.

بیاتی در پایان خاطرنشان کرد: عمده کالاهای مکشوفه: لوازم آرایشی و بهداشتی، دخانیات، گردو، بادام هندی، برنج، روغن، شکر و جو (تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون) لوازم خانگی (طرح کد شناسه کالا) بوده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 1