افزایش سرانه مصرف ماهی در شهرستان سبزوار
افزایش سرانه مصرف ماهی در شهرستان سبزوار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار گفت: همراه با توسعه کمی پرورش و تولید ماهی، با اجرای برنامه‌های آموزشی و ترویجی مصرف سرانه‌ی ماهی در شهرستان از ۶/۳ کیلوگرم به بیش از ۸ کیلوگرم ارتقاءیافته است.

به گزارش اختر شرق؛ مهندس منصور برغمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار در جریان بازدید مدیر شیلات استان از واحدهای آبزی‌پروری این شهرستان گفت: همراه با توسعه کمی پرورش و تولید ماهی، با اجرای برنامه‌های آموزشی و ترویجی مصرف سرانه‌ی ماهی در شهرستان از ۶/۳ کیلوگرم به بیش از ۸ کیلوگرم ارتقاءیافته است.

وی افزود؛ به دلیل طعم و مزه مطلوب ماهیان تولیدشده در این شهرستان، استان‌های شمالی کشور از طرفداران اصلی خرید این محصولات بوده و بیش از ۷۰ درصد بازار مصرف ماهی تولیدشده این شهرستان را تشکیل می‌دهند.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار از برنامه‌های این مدیریت برای احداث بازارچه عرضه مستقیم ماهی و سیاست گزاری برای تدوین برنامه‌هایی برای توسعه اهداف گردشگری بر اساس تولید آبزیان خبر داد و گفت؛ با توجه به‌قرار گرفتن سبزوار در مسیر پرتردد تهران، مشهد این ظرفیت به‌صورت بالقوه در شهرستان وجود دارد که از این پتانسیل استفاده خواهیم کرد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 11