افزایش بیش از دوبرابری کشت دیم در جوین
افزایش بیش از دوبرابری کشت دیم در جوین

مسئول تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: با توجه به بارندگی های بسیار عالی در سال زراعی گذشته سطح زیر کشت دیم در شهرستان جوین به ۲۰۰۰ هکتار رسید.

مریم حمیدی راد، مسئول تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین در گفتگو با اختر شرق با بیان اینکه به سبب میزان بارش خیلی خوب در شهرستان جوین سطح زیرکشت گندم و جو با افزایش بیش از دوبرابری نسبت به سال گذشته به ۲۰۰۰هکتار رسیده ،بطوری که در سال زراعی ۹۷-۹۸ سطح زیرکشت دیم در شهرستان ۸۰۰ هکتار و در سال ۹۸-۹۹ سطح زیر کشت به ۲۰۰۰هکتار رسیده است.

حمیدی راد با اشاره به اینکه  تا کنون حدود دو هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کشت گندم و جو اختصاص پیدا کرده است و  پیش بینی می شود این مقدار به بیش از دو هزار هکتار افزایش یابد، عنوان کرد: از این میزان ۱۵۰۰ هکتار به کشت گندم و ۵۰۰هکتار به جو اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد:  شهرستان جوین با تولید ۵۰ هزار تن محصول گندم در سال زراعی ۹۸ به عنوان یکی از قطب های تولید این محصول استراتژیک دارای ۱۲ هزار بهره بردار در حوزی کشاورزی است.

به گفته مسئول تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین کشت دیم در باغات شهرستان حدود ۱۹۰۰ هکتار شامل ۴۰۰ هکتار بادام و ۱۵۰۰ هکتار انگور دیم بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این شهرستان با دارا بودن  ۳۸۴ حلقه چاه عمیق،۷۲ رشته قنات و ۱۶ رودخانه دائمی و فصلی   دارای ۲۴۵۰۰هکتار زراعت و ۹۷۰۰ هکتار باغ است و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندر قند، زیره، پیاز، هندوانه و پسته است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 4