افتخارآفرینی بانوی هنرمند قوچانی در جشنواره کتاب سال جوانان
افتخارآفرینی بانوی هنرمند قوچانی در جشنواره کتاب سال جوانان

بانوی نویسنده قوچانی در دومین دوره جشنواره ملی کتاب سال جوانان عنوان شایسته تقدیر بخش ادبیات (رمان) را با رمان هر شب‌بیداری انتشارات صاد از آن خود کرد.

به گزارش اختر شرق؛ نگار موقر مقدم بانوی نویسنده قوچانی در دومین دوره جشنواره ملی کتاب سال جوانان عنوان شایسته تقدیر بخش ادبیات (رمان) را با رمان هر شب‌بیداری انتشارات صاد از آن خود کرد.

نگار موقر مقدم نوشتن را از نوجوانی آغاز کرده و در مدت کوتاهی اشعاری از او در مطبوعات نیز به چاپ رسیده است. همچنین تجربه نوشتن چند داستان کوتاه و فعالیت در حرفه روزنامه‌نگاری را در کارنامه خود دارد. با فعالیت در انجمن‌ها و محافل ادبی قوچان نیز علایقش را در حوزه ادبی جدی‌تر پی می‌گیرد. پس‌ازآن پذیرفته شدن طرح داستانی‌اش در کارگاه رمان بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، سرآغاز شروع حضور حرفه‌ای او در عرصه ادبیات است.

هم‌جواری و مصاحبت با نویسندگان در طی رفت‌وآمدهایش به شهرهای تهران و مشهد تجربه‌های زیادی را در عرصه نوشتن برای او فراهم می‌آورد. اثر تازه منتشرشده‌اش که از سوی نشر صاد، تحت عنوان «هر شب‌بیداری» در پنج بخش (تابستان، پاییز، زمستان، بهار و دوباره تابستان) نوشته‌شده که هر بخش، فصل‌های متعددی دارد، به‌طوری‌که هر فصل بنا به نامش، نشان‌دهنده‌ی فضای درونی داستان می‌باشد. این اثر که به‌تازگی در بخش ادبیات رمان، به‌عنوان اثر شایسته تقدیر در دومین جشنواره ملی کتاب سال جوانان برگزیده‌شده است، به موضوع مهم مرگ و عشق می‌پردازد.

 کتاب هر شب‌بیداری موقر، اثر شسته‌رفته ایست که دغدغه اندیشیدن به نجات جان انسان دیگر را مسئله اساسی می‌داند و به شرح آن می‌پردازد.

این نویسنده که هم‌اکنون در حال تألیف رمان دوم خود است، جهان نوشتن را، جهان پررمزورازی می‌داند که کشف هر بعدازآن، سبب می‌شود تا دریچه‌ی دیگری از حقایق به روی انسان باز شود؛ زیرا راه نوشتن، راهی است که هرگز انتها ندارد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 62