افتتاح گلخانه ۳۰۰۰ متری در جوین
افتتاح گلخانه ۳۰۰۰ متری در جوین

گلخانه سه هزار متری سبزی و صیفی در هفتمین روز از هفته دولت با حضور فرماندار، امام‌جمعه و مسئولین ادارات شهرستان جوین افتتاح شد.

به گزارش اختر شرق؛ علی‌اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با توجه به اینکه یکی از اولویت‌های جهاد کشاورزی توسعه کشت گلخانه‌ای می‌باشد، گفت: کشت محصولات کشاورزی در محیط گلخانه نیز موجب افزایش ۱۰ الی ۱۲ درصدی عملکرد نیز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طرح گلخانه صیفی و سبزی ۳۰۰۰ متری نیز در سال ۱۳۹۸ پایه‌ریزی شده و بااعتبار ۷۶۰ میلیون تومان از محل اعتبارات سامانه سیتا و ۱۵۲ میلیون تومان خودیاری به افتتاح رسیده است، عنوان کرد: یکی از اولویت‌های جهاد کشاورزی توسعه کشت گلخانه‌ای می‌باشد.

قارزی با اشاره به اینکه در شهرستان جوین سه واحد گلخانه کشت خیار درمجموع به مساحت ۵۰۰۰ مترمربع در حال فعالیت می‌باشند، گفت: استفاده بهینه از آب، نوبرانه بودن محصول، استقبال خوب خریداران و سوددهی بالا موجب شده کشاورزان جوینی گرایش بیشتری به سمت کشت‌های گلخانه‌ای داشته باشند.

فاطمه صابری نسب، مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین بابیان اینکه از هر مترمربع گلخانه‌ به‌طور متوسط ۲۵ الی ۳۰ کیلو محصول خیار برداشت می‌شود و این در حالی است که در فضای باز در هر مترمربع پنج الی هفت کیلو خیار برداشت می‌شود.

خبرنگار: سید حجت‌الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 88