افتتاح و بهره برداری از۵۷ بوم‌گردی در خراسان رضوی تا پایان امسال
افتتاح و بهره برداری از۵۷ بوم‌گردی در خراسان رضوی تا پایان امسال

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی خراسان رضوی گفت: تا پایان امسال ۵۷ اقامتگاه بوم‌گردی افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش اختر شرق؛ ابوالفضل مکرمی‌فر با اعلام این خبر مطرح کرد: از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون ۱۰۰ اقامتگاه بوم‌گردی افتتاح و بهره‌برداری شده و این آمار تا پایان دولت دوازدهم به ۱۶۰ واحد می رسد.

وی ادامه داد: بیشترین تعداد اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان نیشابوربا ۱۲ واحد و کمترین تعداد اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان جوین وخوشاب وجود دارد.

مکرمی‌فر تصریح کرد: خراسان‌رضوی به دلیل حجم گسترده جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و گردشگری بیشترین ظرفیت را برای ایجاد بوم گردی دارد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: علاوه بر بوم‌گردی‌هایی که به بهره‌برداری خواهد رسید، تعداد ۱۶۵ اقامتگاه بوم‌گردی موافقت اصولی از این اداره کل دریافت کرده‌اند که در مرحله اجرا و انجام است.

مکرمی‌فر با بیان اینکه رشد موافقت اصولی‌های اقامتگاه‌های بوم‌گردی در دولت دوازدهم به نسبت مشابه دولت یازدهم ۸۰  درصد است، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود از ابتدای سال ۱۴۰۰ این تعداد نیز ۷۰ درصد افزایش یابد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 12