افتتاح اولین مرکز پرورش تلیسه خراسان رضوی در نیشابور در دهه مبارک فجر
افتتاح اولین مرکز پرورش تلیسه خراسان رضوی در نیشابور در دهه مبارک فجر

مقارن با چهل ودومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، پروژه ۴۷۱ راسی دام سنگین شرکت تلیسه دام نیشابور توسط جمعی از مسئولین استانی وشهرستانی در روستای شمسیه، دهستان ریوند، بخش مرکزی شهرستان نیشابور افتتاح شد.

به گزارش اختر شرق؛ مراسم افتتاحیه اولین دامداری پرورش تلیسه خراسان رضوی در نیشابور مقارن با چهل ودومین سالروز دهه مبارک فجر با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور، بخشدار بخش مرکزی، مدیر امور دام استان، معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی، شبکه دامپزشکی و تعاون روستایی و سایر مسئولین در دامداری مرتضی لطفی در روستای شمسیه نیشابور با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور در این مراسم گفت: نیشابور قطب اصلی و رتبه اول تولید شیر و رتبه دوم تولید گوشت را در استان دارد.

فرهمندراد با بیان اینکه مزین به سال جهش تولید از طرف مقام معظم رهبری شده است، عنوان کرد: خاندان لطفی در کنار زراعت و باغبانی با احداث این دامداری که فاز دوم شرکت تلیسه دام نیشابور است یک کشت و صنعت بسیار مطلوب و توانمندی را در شهرستان پایه‌گذاری کرده‌اند و حدود سه درصد دام شهرستان در این مجموعه پرورش پیدا می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور با اشاره به اینکه این مجموعه جهت تکمیل زنجیره تولید، مشغول تاسیس شرکت فرآورده‌های لبنی است که نقس بسزایی از تولید تا مصرف خواهد داشت، عنوان کرد: این دامداری با ظرفیت ۴۷۱ راس دام سنگین از گوساله‌های تازه متولد شده تا یک‌ساله را در خود نگهداری می‌کند و با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال اولین مجموعه پرورش تلیسه در استان محسوب می‌شود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 93