افتتاح اولین دفتر سمن گردشگری در کاشمر
افتتاح اولین دفتر سمن گردشگری در کاشمر

اولین سازمان مردم‌نهاد گردشگری با عنوان «انجمن یادآوران میراث دیار طرثیث» در کاشمر افتتاح شد.

اولین سازمان مردم‌نهاد گردشگری با عنوان «انجمن یادآوران میراث دیار طرثیث» در کاشمر افتتاح شد.

به گزارش اختر شرق؛ فرماندار کاشمر در این مراسم گفت: باید بحث سمن را در سطح جامعه ترویج کنیم تا آثار و برکات آن به همه مردم برسد، یعنی هر سمنی جامعه‌ی مخاطب خاص خودش را دارد و این سمن‌ها هرچقدر به لحاظ فراوانی تعداد بیشتری داشته باشند جامعه‌ی مخاطب بیشتر خواهد شد و امید که روزی برسد که همه مردم جامعه مخاطب یک سمنی باشند.

مسلم ساقی بابیان این‌که کاشمر دارای جاذبه‌های طبیعی و زیارتی زیادی است گفت: برای فعالیت در سطح استان زمینه‌ها و بهانه‌های خوبی برای فعالیت وجود دارد ضمن این‌که کار جمعی، کاری زیبا و روحیه‌بخش است.

فرماندار اظهار کرد: ایجاد اشتغال در حوزه گردشگری کم‌هزینه است درصورتی‌که در حوزه تولید سرمایه زیادی لازم است و نیاز است که همه ارگان‌های شهرستان نسبت به این سازمان مردم‌نهاد، حمایت ترجیحی داشته باشند.

 خدیجه نصرتی مدیریت انجمن یادآوران میراث دیار طرثیث با اشاره به شعار امسال سازمان جهانی گردشگری با عنوان «گردشگری و مشاغل؛ آینده‌ای بهتر برای همه» اظهار کرد: اهداف ما شامل همه میراث ملموس و ناملموس در منطقه ترشیز کهن هست.

وی بابیان این‌که یکی از اهداف سازمان این است که بتوانیم کاشمر را علی‌رغم این‌که شهری ترانزیتی و مذهبی است از حصار و بن‌بست بودن دربیاوریم و یک شناسنامه هویتی و برند گردشگری برای آن تعریف کنیم، گفت: هدف دیگر این است که بتوانیم به درآمدزایی و اشتغال‌زایی این منطقه تاریخی و کهن کمک کنیم.

وی مدیریت انجمن یادآوران میراث دیار طرثیث بابیان این‌که کار گردشگری در کاشمر کم انجام‌شده است و اقامتگاه‌ها و آژانس‌ها به چشم رقیب به هم نگاه می‌کنند، خاطرنشان کرد: باید در کار گردشگری به چشم فرصت به هم نگاه کنیم و همگی خودشان را مانند درخت‌های نهالستان تصور کنند که وقتی همه باهم رشد کنند جنگلی سرسبز را تشکیل می‌دهند و منظره‌ای چشم‌نواز به نمایش خواهند گذاشت.

خبرنگار: فاطمه نبوی ثالث

image_printچاپ مطلب

Visits: 7