اعلام وضعیت زرد و شیوع مجدد کرونا در رشتخوار
اعلام وضعیت زرد و شیوع مجدد کرونا در رشتخوار

فرماندار رشتخوار گفت: از ابتدای تیرماه جاری تاکنون شش مورد بیمار کرونا مثبت در این شهرستان شناسایی و وضعیت زرد اعلام شده است.

به گزارش اختر شرق؛ حسین باهوش در گفتگو با خبرنگار اختر شرق عنوان کرد: موارد شناسایی شده از ۱۰ تیرماه به بعد گزارش شده و شامل یک بیمار در فاردق، سه مورد از دولت آباد و دو بیمار مثبت کرونا در شهر رشتخوار بوده که اکنون بهبودی حاصل کرده و مرخص شده‌اند.

وی افزود: علت بازگشت کرونا و اعلام وضعیت زرد در شهرستان، عدم توجه گروهی از شهروندان به دریافت واکسن یادآوری و ساده انگاری در خصوص نکات بهداشتی کرونا است.

باهوش با توجه به واکسیناسیون جامعه هدف بالای پنج سال در این شهرستان، بیان کرد: از ابتدای طرح واکسیناسیون تاکنون ۸۱.۲۳ درصد این گروه دوز اول، ۷۱.۴۴ درصد نوبت دوم و ۳۹.۶۶ درصد دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین در همین مدت ۹۲.۴ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در مرحله اول، ۸۴.۶۹ درصد نوبت دوم و ۳۹.۶۶ درصد دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

نماینده عالی دولت در این شهرستان مطرح کرد: براساس گزارش آماری واکسیناسیون جمعیت هدف در مرحله اول استقبال بیشتری داشته و به تدریج در مراحل بعدی کاهش یافته‌اند و این امر نشان می‌دهد شهروندان یادآوری واکسن را جدی نگرفته‌اند.

باهوش با تاکید بر اینکه واکسن نوعی پادزهر برای پیشگیری از بیماری است اما اگر طول درمان تکمیل نشود اثر مثبتی نخواهد داشت، واکسن کرونا مراحل دریافت در بازه زمانی مشخص داشته و بیشتر افراد فقط اکتفا به دریافت دوز اول کرده‌اند، خاطرنشان کرد: از شهروندان خواهشمندیم جهت حفظ سلامت خود و احترام به حقوق دیگران ضمن رعایت نکات بهداشتی برای دریافت واکسن یادآوری هرچه سریعتر اقدام کنند.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 13