اعلام نرخ تورم خراسان رضوی از سوی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان
اعلام نرخ تورم خراسان رضوی از سوی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه استان در فروردین ماه سال جاری ۵۰.۷ درصد می‌باشد که این رقم در مقایسه با ماه قبل از آن ۰.۹ درصد کاهش یافته است.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر رضا جمشیدی در این باره عنوان کرد: نرخ تورم نقطه به نقطه در نقاط شهری استان ۴۹ و روستایی ۵۷.۲ درصد می‌باشد که در نقاط شهری نسبت به ماه قبل ۰.۴ و روستایی ۲.۴ درصد کاهش یافته است.

دکترجمشیدی با بیان اینکه نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای کشور درفروردین ماه سال جاری ۴۹.۵ درصد است، گفت: این رقم در مقایسه با ماه قبل از آن ۰.۸ درصد افزایش یافته است. همچنین این نرخ برای خانوارهای شهری ۴۸.۸ و روستائی ۵۳ درصد می‌باشد که نسبت به ماه قبل به ترتیب یک درصد افزایش و ۰.۳ درصد کاهش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: نرخ تورم نسبت به ماه قبل درکل خانوارهای استان در فروردین ماه سال جاری ۳.۱ درصد می‌باشد که نسبت به ماه قبل ازآن ۰.۷ درصد افزایش یافته است.

دکترجمشیدی، این شاخص را برای خانوارهای شهری استان ۳.۲ و نقاط روستائی ۲.۶ درصد اعلام کرد که درنقاط شهری ۰.۸ درصد افزایش و در نقاط روستایی بدون تغییر بوده است.

وی تصریح کرد: نرخ تورم نسبت به ماه قبل در کل خانوارهای کشور نیز در فروردین ماه سال جاری ۲.۷ درصد می‌باشد که نسبت به ماه قبل ۰.۹درصد افزایش یافته است.

دکترجمشیدی این شاخص را برای خانوارهای شهری کشور ۲.۶ و روستائی سه درصد اعلام کرد که به ترتیب ۰.۸ و ۱.۴ درصد افزایش یافته است.

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به فروردین سال جاری در کل خانوارهای استان ۳۸.۷ درصد می‌باشد که نسبت به ماه قبل ۲.۷ درصد افزایش یافته است. این شاخص برای خانوارهای شهری استان ۳۷.۱ و روستائی ۴۴.۹ درصد می‌باشد که به ترتیب ۲.۷ و سه درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با بیان این که نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به فروردین ماه سال جاری در خانوارهای کل کشور ۳۸.۹ درصد می‌باشد که نسبت به مدت مشابه ۲.۵ درصد افزایش یافته است، عنوان کرد: این شاخص برای خانوارهای شهری کشور ۳۸.۶ و روستائی ۴۰.۶ درصد می‌باشد که به ترتیب ۲.۴ و۲.۹ درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی تصریح کرد: تورم نقطه به نقطه کل خانوار درفروردین ماه سال جاری استان درگروه خوراکی ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات ۶۹، پوشاک و کفش ۶۳.۵، مسکن ۱۶.۹ و گروه بهداشت و درمان ۳۶.۹درصد بوده است.

وی این ارقام را برای کشور به ترتیب ۶۳.۱، ۵۵.۶، ۳۱و۴۴.۳ درصد اعلام کرد.

دکترجمشیدی در پایان خاطرنشان کرد: شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی برای کل خانوارهای استان ۳۰۳.۸، مناطق شهری ۲۹۲ و مناطق روستائی ۳۵۵ است.

image_printچاپ مطلب

Views: 2