اعطای ۴۳ میلیارد تومان تسهیلات به صنعتگران خراسان رضوی
اعطای ۴۳ میلیارد تومان تسهیلات به صنعتگران خراسان رضوی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: بیش از ۴۳ میلیارد تومان تسهیلات در قالب ۱۰۰ طرح صنایع‌دستی و تسهیلات کرونایی در قالب ۸۲۴ طرح به صنعتگران استان خراسان رضوی طی یک‌سال گذشته اعطا شده است.

به گزارش اختر شرق؛ ابوالفضل مکرمی‌فر در این باره عنوان کرد: این تسهیلات در قالب کمک‌های فنی اعتباری، اشتغال‌زایی روستایی، اشتغال فراگیر، کمک‌های بلاعوض، تسهیلات کرونایی به هنرمندان حوزه صنایع دستی پرداخت شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با بیان اینکه این میزان تسهیلات در راستای ایجاد اشتغال و حمایت از تولید کنندگان و رونق تولید صنایع دستی به فعالان صنایع دستی پرداخت شده است، تصریح کرد: صنعتگرانی که از تسهیلات ارائه شده بهره‌مند شده‌اند در رشته‌های تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، چرم، زیورآلات‌سنتی و… فعالیت می‌کنند.

مکرمی‌فر اظهارکرد: تسهیلات اعطایی به صنعتگران و فعالان صنایع‌دستی استان از محل منابع مرکز توسعه کسب و کار، صندوق کار آفرینی امید، مشاغل خانگی و سامانه کارا بوده است که امیدواریم امسال همکاری بیشتری را از سوی نهادهای مرتبط با حوزه صنایع‌دستی شاهد باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با بیان این‌که در سال جاری تعداد بیشتری از صنعتگران صنایع‌دستی از حمایت‌های مالی بهره‌مند می‌شوند، مطرح کرد: رفع بخشی از مشکلات صنعتگران صنایع‌دستی استان با پرداخت تسهیلات امکان‌پذیر خواهد بود.

مکرمی‌فر با اشاره به این‌که امیدواریم با رشد و توسعه صنایع‌دستی گام‌های موثری برای ایجاد فرصت‌های شغلی برداشته شود، گفت: هنگامی که این صنعت رو به رشد، جایگاه واقعی خود را در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیدا کند آنگاه می‌توان به عنوان محور توسعه استان از آن بهره‌مند شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 61