اعزام تیم سیار واکسیناسیون کرونا به مدارس ابتدایی در دستور کار قرار گرفت
اعزام تیم سیار واکسیناسیون کرونا به مدارس ابتدایی در دستور کار قرار گرفت

مدیر سلامت جمعیت، مدارس و خانواده دانشگاه علوم پزشکی مشهد از برنامه‌ریزی برای اعزام گروه‌های سیار واکسیناسیون به مدارس مقطع ابتدایی خبر داد.

به گزارش اخترشرق؛ دکتر محمد احمدیان خاطرنشان کرد: در راستای کاهش خطر ابتلا به بیماری کرونا، تیم‌های سیار واکسیناسیون اعزامی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مدارس مقطع ابتدایی مراجعه کرده و پس از دریافت رضایت از والدین، نسبت به واکسیناسیون دانش آموزان اقدام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در مدارسی که تعداد دانش آموزان به‌اندازه‌ای است که رعایت پروتکل‌های بهداشتی قابل‌اجرا نیست طرح زوج و فرد اجرایی می‌شود، گفت: در بازدیدهایی که به‌صورت مستمر از مدارس انجام می‌شود تأکید بر لزوم اجرای پروتکل‌های بهداشتی مدنظر است.

مدیر سلامت جمعیت، مدارس و خانواده دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: واکسیناسیون دانش آموزان مدارس متوسطه در حد مطلوبی است اما در مقطع ابتدایی که دانش آموزان نیز درک درستی از رعایت پروتکل‌های بهداشتی ندارند، واکسیناسیون از اهمیت بالایی برخوردار است.

دکتر احمدیان بابیان اینکه واکسیناسیون مقطع ابتدایی با حضور والدین و یا رضایت‌نامه آن‌ها انجام می‌شود، گفت: پس از ابلاغ ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تمام آموزش‌ها به‌صورت حضوری ارائه می‌شود مگر اینکه دانش‌آموز مبتلابه بیماری‌های زمینه‌ای و در معرض خطر بیماری کرونا باشد که در چنین شرایطی آموزش‌ها به‌صورت مجازی ارائه می‌شود.

منبع: وب دا

image_printچاپ مطلب

Visits: 45