اشتغال ۸۰ فرزند شاهد و ایثارگر شهرستان جوین نیاز به توجه مسئولان دارد
اشتغال ۸۰ فرزند شاهد و ایثارگر شهرستان جوین نیاز به توجه مسئولان دارد

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: اشتغال ۸۰ فرزند شاهد و ایثارگر جویای کار شهرستان جوین، همت مسئولان این شهرستان را می‌طلبد.

به گزارش اختر شرق؛ حجت الاسلام حسین معصومی، در سفر یک روزه خود به جوین در جلسه شورای اداری این شهرستان که در سالن شهدای دولت فرمانداری برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا گفت: فرهنگ ایثار و شهادت باید تحت مدیریت واحد قرار گیرد، تا یادواره‌ها یادبودها و فعالیت‌های فرهنگی، ساماندهی شود.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی که با هدف بررسی مشکلات ایثارگران به این شهرستان سفر کرده است، عنوان کرد: این شهرستان شامل ۳۹ گلزار و ۱۸۷ مزار شهید با تعداد شش گلزار تک مزاری، ۲۴ گلزار چند مزاری و هفت گلزار دومزاری وجود دارد و از این تعداد ۱۲ گلزار بهسازی شده است و سایر گلزارها در براساس اولویت تک مزارها باید مرمت و بهسازی شوند.

وی افزود: در سال جاری ۲۰ نفر از خانواده‌های ایثارگران متقاضی وام‌های تبصره‌ای مسکن می‌باشند که از این تعداد ۹ نفر به بانک‌های عامل جهت دریافت وام معرفی شدند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی به ایجاد فرصت‌های اشتغال بومی این شهرستان اشاره و تاکید کرد: فرصت‌های اشتغال بومی این شهرستان هرچه سریعتر باید شناسایی شوند زیرا در حال حاضر تعداد ۸۰ نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران با ثبت بیکاری خود در سامانه برخط جویای کار هستند.

این مقام مسئول در راستای تکریم و تجلیل از خانواده‌های گرانقدر ایثارگران خاطر نشان کرد: تکریم از خانواده‌های شهدا و ایثارگران ادای دینی به شهدا و مولفه تحقق فرهنگ ایثار و شهادت است که در تحقق این اهداف حضور و همت مسئولان شهرستان را می‌طلبد، و ازابتدای سال ۵۴۳ دیدار در اجرای طرح سپاس انجام شده است، که در راستای پیگیری مشکلات جامع ایثارگری ۱۹۳ دیدار بصورت حضوری و ۴۱۴ دیدار با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی صورت گرفته است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران جوین ضمن قدردانی از توجه ویژه ادارات در عرصه خدمات‌رسانی به خانواده‌های شهدا، گفت: گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی که دینی بزرگی بر گردن ما دارند و با گذشت از بزرگترین سرمایه وجودی خویش از خاک و ناموس کشور دفاع کردند و به فیض شهادت نائل آمدند و جانباز شده‌اند و اکنون وظیفه ما است، که در راه تکریم و ارائه خدمات مطلوب به خانواده‌های این عزیزان از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

حمید رضا نقابی با ارئه گزارشی از عملکرد سال ۹۹ بنیاد این شهرستان، تصریح کرد: حفظ و نهادینه کردن ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل‌های آینده یکی از مهمترین وظایف بنیاد شهید و امور ایثارگران در جامعه است، از ابتدای سال جاری تاکنون فعالیت‌های فرهنگی در قالب برگزاری ۲۰ یادواره و یادبود شهدا، اعزام ۴۰ نفر از خانواده‌های معظم شهدا به اردوی‌های زیارتی و سیاحتی مشهد مقدس، تعویض و نصب بیش از ۵۰ بنر تمثال شهدا در ورودی شهر و روستاها، نشست پنج جلسه ستاد شاهد دانش آموزی و دانشجویی، نصب تعداد ۶۰ پلاک افتخار شهدا بر سر درب منازل شهدا و… از مهمترین برنامه‌های فرهنگی بنیاد این شهرستان بوده است.

لازم به ذکر است؛ شهرستان جوین از توابع خراسان رضوی در ۳۰۰ کیلومتری مشهد مقدس واقع شده و پرونده ۱۶۰ شهید، ۳۰۶ جانباز و ۱۷ آزاده در بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان، سند افتخار غیور مردانی است که برای سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جانفشانی، فداکاری و مقاومت کردند و به انقلاب اسلامی عزت بخشیدند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 202