اشتغال‌زایی در رشتخوار به برکت مثلث توسعه اقتصادی از تعهدات فراتر رفت
اشتغال‌زایی در رشتخوار به برکت مثلث توسعه اقتصادی از تعهدات فراتر رفت

فرماندار رشتخوار گفت: میزان اشتغال‌زایی در شهرستان رشتخوار به برکت مشارکت اضلاع مثلث توسعه اقتصادی از ۹۰۸ نفر تعهد صورت گرفته در سال ۹۸ به هزار و ۲۱۹ نفر افزایش یافت.

خالقداد عرب در گفتگو با خبرنگار اختر شرق گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در سال ۹۹ نیز ۷۶۳ فرصت شغلی در شهرستان رشتخوار پیش‌بینی‌شده است.

فرماندار رشتخوار از راه‌اندازی ۴۵ صندوق خرد روستایی در رشتخوار به برکت اجرای طرح مثلث اقتصادی در این شهرستان خبر داد اضافه کرد: در این چارچوب ۳۴ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری باارزش سه هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال برای اشتغال‌زایی دو هزار و ۱۹۴ نفر منعقدشده است که بدین طریق ۲۲ طرح صنعتی، هفت طرح کشاورزی و پنج طرح خدماتی در سال ۹۸ در شهرستان رشتخوار راه‌اندازی شد.

عرب با بیان اینکه پیش‌ازاین بنیاد برکت در رشتخوار تعهدی نداشت که با رایزنی‌ها هفت روستای این شهرستان جزء تعهدات بنیاد برکت قرار گرفت و در این راستا ۴۰۰ فرصت شغلی با تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی ایجاد شد، عنوان کرد: هم‌اکنون در شهرستان ۶۶ هزارنفری رشتخوار که ۸۵ درصد از جمعیت آن روستایی هستند پنج معین اقتصادی فعالیت می‌کنند

 وی تصریح کرد: در سال گذشته دو هزار و ۵۷ نفر بیکار در شهرستان رشتخوار شناسایی شد که با تحقق اشتغال دو هزار و ۱۸۲ نفر که در اجرای الگوی مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی در این شهرستان پیش‌بینی‌شده، میزان بیکاری در این شهرستان به صفر خواهد رسید.

فرماندار رشتخوار با اشاره به اینکه چهار معین اقتصادی شهرستان رشتخوار شامل شرکت مجتمع سنگان خواف، شرکت فولاد قائم نور، شرکت خورشید باران و گروه تولیدی امید نور می‌شوند، مطرح کرد: همه اضلاع اقتصادی – فرهنگی مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی در شهرستان رشتخوار فعال هستند و به‌صورت مستمر عملکرد معین‌ها را پیگیری می‌کنند و چهار معین شهرستان رشتخوار در گام‌های پنجم و ششم از گام‌های شش‌گانه الگوی مزبور قرار دارند.

وی اظهار کرد: تاکنون معین‌های اقتصادی رشتخوار ۱۰۰ فعالیت اقتصادی یا کسب‌وکار اعم از خرد، متوسط و بزرگ با پیش‌بینی ایجاد فرصت شغلی برای دو هزار و ۴۸۲ نفر در مرحله نخست سامانه رصد معین‌های اقتصادی به ثبت رسانده‌اند که مورد تائید فرماندار قرارگرفته است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۴۰ فعالیت اقتصادی با پیش‌بینی اشتغال برای ۲۳۱ نفر در سامانه رصد معین‌های اقتصادی توسط نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی به ثبت رسیده و مورد تائید قرارگرفته است.

عرب با بیان این مطلب که درمجموع از کل فعالیت‌های اقتصادی معین‌های رشتخوار که در سامانه رصد مورد تائید این نهاد قرارگرفته، ۱۴ فعالیت با پیش‌بینی اشتغال برای ۱۳۵ نفر به بهره‌برداری رسیده است که این کسب‌وکارها از نوع خرد و کوچک هستند، اظهار کرد: صندوق‌های حساب‌های توسعه روستایی با ۵۶ حساب و دو هزار و ۴۹۳ عضو در شهرستان رشتخوار شکل‌گرفته است که از این تعداد ۵۵ حساب با گردش مالی ۶ میلیارد ریال با عضویت دو هزار و ۳۸۳ نفر به تائید نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی رسیده است.

فرماندار رشتخوار با اشاره به اینکه ۶۷ فعالیت فرهنگی توسط معین‌های اقتصادی شهرستان رشتخوار باارزش بیش از ۱۰ میلیارد ریال هم در حال انجام است، گفت: برنامه امسال معین‌های اقتصادی شهرستان رشتخوار ایجاد هزار و ۴۴۵ شغل در قالب ۲۵ فعالیت اقتصادی است.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 6