استقبال عمده مالکین فریمانی برای کشت کلزا
استقبال عمده مالکین فریمانی برای کشت کلزا

به گزارش روابط عمومی شهرستان فریمان کشت گیاه با دانه‌های روغنی کلزا در بخش مرکزی و قلندرآباد این شهرستان از اوایل شهریورماه سال جاری در حال انجام است.

مدیر جهاد کشاورزی فریمان از استقبال عمده مالکین برای کشت کلزا در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: تاکنون کشاورزان کل مالک حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی خود را به کشت کلزا با ارقام روهان، هیدرومل و اکاپی اختصاص داده‌اند و امید است افزایش سطح کشت کلزا در این شهرستان همچنان ادامه داشته باشد. علی کاظمی فریمانی بیان کرد: یکی از موانعی که در افزایش سطح زیر کشت کلزا در این شهرستان وجود دارد این است که با توجه به کمبود زمین و آب و تنوع کشت، کشاورزان اراضی که بتوانند به کشت کلزا اختصاص دهند محدود است.

کاظمی فریمانی گفت: با توجه شرایط دمایی این شهرستان که هرساله در دهه دوم یا سوم مهرماه دمای هوا کاهش می‌یابد، کشاورزان کلزا کار باید طوری برای کشت این محصول برنامه‌ریزی کنند که تا اواخر شهریورماه بتوانند مزارع خود را آبیاری کرده تا در دهه دوم یا سوم مهرماه گیاه به مرحله هفت یا هشت برگی رسیده باشد و دچار تنش دمایی نشود. در همین راستا استفاده از کودهای ریزمغذی همراه با کشت برای رشد سریع‌تر و رسیدن به مرحله رزت قابل توصیه است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 2