استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی در تامین مالی پروژه‌های اقتصادی خراسان رضوی/ توزیع منابع صندوق توسعه ملی مستقیما در اختیار استان‌ها قرار گیرد
استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی در تامین مالی پروژه‌های اقتصادی خراسان رضوی/ توزیع منابع صندوق توسعه ملی مستقیما در اختیار استان‌ها قرار گیرد

استاندار خراسان رضوی با اشاره به احصاء پروژه‌های اقتصادی استان در قالب مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، گفت: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت صندوق توسعه ملی در تامین مالی این پروژه‌ها استفاده کنیم.

به گزارش اختر شرق؛ علیرضا رزم‌حسینی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور مدیرعامل صندوق توسعه ملی و در محل اتاق بازرگانی استان برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی ایران یکی از مردمی‌ترین انقلاب‌های تاریخ معاصر جهان محسوب می‌شود که با اصلاح ساختارها و تقویت بخش اقتصادی بیش از پیش تقویت خواهد شد.

وی در ادامه با اظهار امیدواری مبنی بر استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی در تامین مالی پروژه‌های استان گفت: در تلاشیم فصلی از همکاری را با صندوق توسعه ملی شروع کنیم و حداکثر استفاده را از این ظرفیت ببریم.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: در حال حاضر سپرده‌ها و منابع صندوق توسعه ملی در اختیار بانک‌های عامل در مرکز گذاشته می‌شود و این بانک‌ها هستند که برای توزیع منابع در مراکز استان‌ها تصمیم می‌گیرند.

رزم‌حسینی با اشاره به ضریب جینی بالا در کشور توضیح داد: یکی از دلایل این ضریب جینی بالا این است که برخی از تسهیلات به صورت ناعادلانه در کشور توزیع شده و به مراکزی رفته که اعتبارات را جذب کرده و به مسئولیت اجتماعی خود عمل نکرده‌اند.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم اشتغال پایدار به عنوان هدف نهایی اقتصاد ایجاد شود، باید از ابتدا توزیع منابع به صورت عادلانه و مشخص در اختیار استان‌ها قرار گیرد چون در استان‌ها بهتر می‌توان روند فرایندها را تسهیل کرد.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: وقتی ۹۵ درصد اقتصاد خراسان رضوی را بخش خصوصی تشکیل داده، نباید با استانی که تنها پنج درصد بخش خصوصی دارد از نظر تخصیص تسهیلات شرایط یکسانی داشته باشد.

رزم‌حسینی با اشاره به بخش خصوصی قوی در خراسان رضوی ادامه داد: خراسان رضوی قابلیت خلق ثروت و جذب پول مضاعف را دارد، بنابراین وقتی توزیع عادلانه صورت بگیرد واقعا مسابقه توسعه بین استان‌ها شکل خواهد گرفت.

وی ابراز کرد: خراسان رضوی در کنار همه بروکراسی‌ها و شرایط تحریم ظرفیتی دارد که تا پنج میلیارد دلار می‌تواند صادرات داشته باشد و این قابلیت قابل توجهی است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 6