استاندار: مدیران دستگاه‌ها لازم است نسبت به فعالیت فرهنگی کارکنان و دستگاه رصد و حمایت داشته باشند
استاندار: مدیران دستگاه‌ها لازم است نسبت به فعالیت فرهنگی کارکنان و دستگاه رصد و حمایت داشته باشند

استاندار خراسان رضوی گفت: تلاش داریم یک کار گسترده فرهنگی با برنامه و اهداف مشخص در همه دستگاه‌های اداری استان انجام شود و مقدمات کار هم آماده‌شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی؛ یعقوب علی نظری روز یکشنبه در شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی، عنوان کرد: در طرح سبد فرهنگی خانواده ازنظر ظرفیت اجرایی برای همه دستگاه‌ها روشن است و می‌توانند از منابع خود برای تحقق اهداف طرح استفاده نمایند و مدیران دستگاه‌ها لازم است نسبت به فعالیت فرهنگی کارکنان و دستگاه رصد و حمایت داشته باشند.

وی ادامه داد: محتوای این طرح به‌علاوه ضمانت اجرایی کار ازنظر استمرار و اقدام به‌موقع به‌گونه‌ای است که محتوای بسته در ارتباط با هر دستگاه فرق دارد.

استاندار اظهار کرد: باید در هر دستگاه یک کارگروه محتوایی برای تحقق این موضوع ایجاد شود. هدف این است که بهترین افرادی که می‌توانند احصا، دسته‌بندی و اولویت‌بندی نمایند و راهکار محتوایی را پیشنهاد دهند کارکنان همان دستگاه هستند که با استفاده کارشناسان خُبره بیرونی می‌توانند اقدام کنند.

نظری گفت: کارگروه تهیه محتوا و نظارت مستمر بر اجرا نیز باید تشکیل شود.

وی ادامه داد: احصا مشکلات فرهنگی و اولویت‌بندی و تهیه برنامه کاهش مشکلات و نظارت بر حسن اجرا و پیاده‌سازی آن از وظایف کارگروه‌های دستگاهی است. همچنین یک کارگروه متمرکز نیاز داریم که متصل با دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان باشد.

استاندار اظهار کرد: همین کارگروه متمرکز و مشترک یک کارگروه‌های دستگاهی ایجاد خواهد کرد که پاسخگوی کارگروه مشترک در موضوع محتوا و اجرای طرح پاسخگو باشند.

 نظری بابیان اینکه درنتیجه این طرح فرهنگی باید ببینیم چه مسئله‌ای می‌خواهیم حل کنیم، عنوان کرد: اگر بخواهیم مسئله محوری باشد باید آن مسئله مشخص باشد که چه چیزی است و اولویت‌بندی شود و مسئله محور حرکت کنیم.

استاندار در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به هزینه‌ای که انجام می‌دهیم باید نتیجه اقدام خود را ارزیابی کنیم که به مقصد رسیده‌ایم یا نرسیدیم. یکی از موضوعات امروز فرزند نیاوری است که باید این فرهنگ را تغییر دهیم.

image_printچاپ مطلب

Visits: 6