استاندار خراسان رضوی: ۱۷ شهرستان استان بیش از ۱۰۰ درصد ثبت اشتغال داشته‌اند
استاندار خراسان رضوی: ۱۷ شهرستان استان بیش از ۱۰۰ درصد ثبت اشتغال داشته‌اند

استاندار خراسان رضوی گفت: ثبت اشتغال ۱۷ شهرستان استان در سامانه رصد اشتغال کشور از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ درصد بوده است اما شش شهرستان استان پایین‌تر از میانگین در نظر گرفته شده رشد اشتغال داشته‌اند که باید فرماندارانشان تلاش بیشتری به خرج دهند.

به گزارش اختر شرق؛ یعقوبعلی نظری در قرارگاه اشتغال استان خراسان رضوی، تصریح کرد: در این میان شهرستان زبرخان توانسته است رشد ۲۴۳ درصدی را به دست آورد و لازم است سایر شهرستان‌های استان نیز در این موضوع تلاش بیشتری کنند.

وی ادامه داد: بر اساس آمار موجود خراسان رضوی و در طول دو هفته گذشته شش هزار و ۶۵۰ نفر در سامانه رصد اشتغال کشور اطلاعاتشان ثبت شده است و براساس برنامه ریزی صورت گرفته شاهد پیشرفت برخی از دستگاه‌ها در این موضوع نیز هستیم و لازم است مشکلات سایر دستگاه‌ها در این مورد نیز برطرف شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: به محض کند شدن آهنگ ثبت اطلاعات اشتغال برای جلوگیری از تاخیر در ثبت، گاهی به مداخله نیز نیاز است تا مشکل رفع شود زیرا هدف، شناسایی اشتغال استان است تا به تعهد کشوری دست پیدا کنیم.

نظری در خصوص تسهیلات اشتغال محور با بیان اینکه از ۷۲هزار و ۱۰۶ اشتغال تسهیلات محور تاکنون حدود ۲۹ درصد آن محقق شده است و لازم است تا بانک‌ها در این مورد بیشتر همکاری کنند، خاطرنشان کرد: در این راستا باید نشستی با مدیران بانک‌های خراسان رضوی برگزار و بخشهای مختلف و تکالیف آن‌ها در تحقق تعهد استان برای اشتغالزایی تشریح شود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 45