استاندار خراسان رضوی: کنترل تورم، تنها کنترل بازار نیست
استاندار خراسان رضوی: کنترل تورم، تنها کنترل بازار نیست

استاندار خراسان رضوی گفت: کنترل تورم تنها کنترل بازار نیست، در خیلی از بخش‌ها باید اقدامات مختلفی انجام شود.

به گزارش اختر شرق؛ یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی در یکصد و دومین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی در اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه شعار سال رشد تولید ومهار تورم است باید برنامه ما برای تحقق این این شعار مشخص شود.

وی ادامه داد: ما اعتقاد داریم خاستگاه این برنامه‌ها و پروژه‌ها در بخش‌های مختلف مثل صنعت، معدن در سه بخش توسعه، بهره وری وظرفیت‌های جدید باید مشخص شود.

نظری بیان کرد: کنترل تورم تنها کنترل بازار نیست، در خیلی از بخش‌ها باید اقدامات مختلفی انجام شود. تامین مواد اولیه و کاهش هزینه‌های تولید یکی از مسائل کنترل تورم است ما پیشنهادمان این است که بخش خصوصی در مهار تورم هم نظرات خود را داشته باشد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به موضوع ساماندهی حضور زائرین در مشهد، تصریح کرد: از پارسال این دغدغه وجود داشته است. امسال هم با توجه اتفاقات مثبت در منطقه و روابط بین همسایه ها، ساماندهی بخش درمان، اقامتگاه و مسائل حمل و نقل بیشتر از پیش مورد تاکید است. از پیشنهادات در این حوزه استقبال می‌شود.

نظری خاطرنشان کرد: ما حدود ۱۱ هزار مگاوات در سطح کشور کمبود برق داریم و چیزی حدود ۱۰۰۰ مگاوات محدودیت در نقطه اوج تابستان برای خراسان رضوی در نظر گرفته شده. اولین اقدامی که دراین راستا انجام دادیم اینکه این محدودیت را به حداقل برسانیم. پیشنهادات و اقدامات غیر متمرکز هم توسط بخش خصوصی به عنوان یک محور جدی در دستورکار است. پروژه‌هایی هم در این باره تعریف شده است، اما باید اقدامات اورژانسی را در دستور کار داشته باشیم.

وی افزود: در مسئله آب این مشکلات را داریم. طرح‌هایی وجود دارد که به عنوان تعدیل مصرف انجام شود.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: در بحث الکترواستیل و اتش سوزی که اتفاق افتاد استانداری هم جلساتی با این شرکت داشته است اعلام امادگی در جزئیات هم صورت گرفته که چه اقداماتی را با نظر خودشان در ارتباط با راه اندازی مجدد و کمک‌هایی که نیاز است صورت بگیرد. ما تاکیدمان بر این است که بخش خصوصی هم در این همکاری و همیاری مشارکت کند.

نظری در رابطه با مسئله کمبود کارگر و وجود بیکاری در استان گفت: این موضوع نیاز به تدبیر دارد. در این شرایط هم نیاز به کارگر وجود دارد و هم بیکاری است و لازم است مهارت آموزی در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها انجام شود.

استاندار خراسان رضوی خطاب به صنعتگران و فعالان اقتصادی، مطرح کرد: در بحث تامین مسکن برای کارگر این امادگی است که با بخش صنعت و کارخانجات همکاری شودو زمین در اختیارشان قرار گیرد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 74