استاندار خراسان رضوی: روند نهضت ملی مسکن استان تسریع و روند رو به رشدی را در پیش گرفته است
استاندار خراسان رضوی: روند نهضت ملی مسکن استان تسریع و روند رو به رشدی را در پیش گرفته است

استاندار خراسان رضوی گفت: روند این طرح در استان تسریع و روند رو به رشدی را در پیش گرفته است.

به گزارش اختر شرق؛ جلسه هفتگی قرارگاه اجرایی نهضت ملی مسکن به ریاست نظری استاندار و رئیس شورای مسکن استان و با حضور خدایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، داعی مدیر کل راه و شهرسازی استان و دبیر این کارگروه و مدیران اجرایی این طرح در سطح استان برگزار شد.

نظری در این جلسه اظهار کرد: با توجه به پایش صورت گرفته در راستای آسیب‌شناسی روند این طرح در سطح استان، اقدامات صورت گرفته در راستای تسریع که در هفنه‌های گذشته اجرایی شده بود روند افزایشی را در کلیه شاخص‌ها نشان می‌دهد.

استاندار خراسان رضوی از تقسیط ۳۶ ماهه بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمان در اجرای تبصره یک ماده ۵ قانون بیمه تامین اجتماعی بعنوان یکی از مصوبات مطلوب اولین جلسه شورای مسکن استان نام برد.

داعی، مدیر کل راه و شهرسازی استان نیز در ابتدای این جلسه گزارش اجمالی از مصوبات اولین جلسه شورای مسکن استان ارایه کرد.

وی ادامه داد: طبق آخرین آمار حاصله تعداد ثبت نام متقاضیان در سامانه ۴۲۸۴۵۹ نفر است که از این تعداد ۳۱۶۸۶۸ نفر حایز شرایط و ۱۱۲۰۸۵ نفر تایید نهایی شده اند، وی افزود: از این تعداد ۲۶۱۲۶ نفر واریز وجه داشته‌اند که با توجه به تسهیل‌گری صورت گرفته درخصوص صدور پروانه رایگان، ارایه تسهیلات در ارایه خدمات مهندسی و همراهی بانک‌های عامل این امر در استان روند افزایشی گرفته است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان در پایان گفت: طبق پایش صورت گرفته از کلیه بخش‌ها روند اجرای این طرح در شهرهای مختلف طی هفته گذشته انجام و شهرها رتبه‌بندی و مقرر گردید از جلسات بعد طبق شاخص‌های تعیین شده شهرهای فعال و غیر فعال اعلام و موارد بصورت خاص بررسی گردد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 71