استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: توسعه مهارت‌آموزی در حاشیه شهر
استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: توسعه مهارت‌آموزی در حاشیه شهر

استاندار خراسان رضوی بر انسجام ارائه مسائل آموزشی بین مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان تاکید کرد و گفت: برای توانمندسازی حاشیه شهر نیاز به توسعه مهارت آموزی در این مناطق داریم.

به گزارش اختر شرق؛ محمدصادق معتمدیان در جلسه شورای مهارت استان که با حضور معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در محل دفتر استاندار برگزار شد، با اشاره به لزوم انسجام در آموزش مراکز فنی و حرفه‌ای استان، اظهار کرد: ارائه مسائل آموزشی و مهارتی باید در چهارچوب سیاست‌های کلان کشور در حوزه مباحث مهارتی ساماندهی شوند.

استاندار خراسان رضوی گفت: یکی از معضلات جدی استان حاشیه شهر مشهد است که نیاز است تمرکز جدی روی ساماندهی آن وجود داشته باشد تا شتاب بیشتری به خود بگیرد.

وی در خصوص راه‌اندازی مرکز تخصصی نگهداری گیاهان دارویی، تصریح کرد: در این حوزه اولویت ما محصول زعفران است زیرا که نقش مهمی در بخش زیادی از تولید زعفران جهان داریم اما متاسفانه در این حوزه دچار مشکل خام فروشی هستیم.

معتمدیان محصول زعفران را یکی از مزیت‌های نسبی خراسان رضوی دانست و خاطرنشان کرد: استفاده حداکثری از این محصول را اولویت کاری خود می‌دانیم.

استاندار خراسان رضوی در خصوص پیشنهاد رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مبنی بر ایجاد دهکده ملی مهارت در مشهد، گفت: این موضوع یک ضرورت است و بعد از کار کارشناسی آمادگی لازم در استان برای این موضوع وجود دارد.

معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در این جلسه ضمن اشاره به اهمیت تخصص و مهارت در جامعه امروز، عنوان کرد: امروز جامعه گرفتار مدرک گرایی شده است، لذا قبل از هر چیزی نگاه‌ها باید تغییر کند.

علی اوسط هاشمی ابراز کرد: از انسجام در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برخوردار نیستیم. باید به دنبال یک هم‌افزایی در این زمینه باشیم.

گفتنی است؛ در این جلسه با حضور استاندار خراسان رضوی از سند حرفه‌ای خدمات تغذیه‌ای رونمایی شد.

لازم به ذکر است؛ در این جلسه تفاهم‌نامه همکاری ایجاد مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در حاشیه شهر مشهد به امضاء رسید.

image_printچاپ مطلب

Visits: 130