استاندار خراسان رضوی: اطلس سرمایه‌گذاری استان تهیه شود
استاندار خراسان رضوی: اطلس سرمایه‌گذاری استان تهیه شود

استاندار خراسان رضوی گفت: سرمایه‌گذاری باید هدفمند باشد و لازم است افراد سرمایه‌گذار مورد هدایت قرار گیرند و بر همین اساس لازم است تا اطلس سرمایه‌گذاری در استان تهیه شود تا در کنار اولویت‌های استانی، نیاز و اطلاعات اولیه هم وجود داشته باشد.

به گزارش اختر شرق؛ یعقوبعلی نظری با حضور در اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان خراسان رضوی عنوان کرد: این اداره کل باید توان هدایت سرمایه‌گذاران استان را براساس ظرفیت‌ها و نیازهای استان داشته باشد و سرمایه گذاران استانی با توجه به نیاز‌های این استان مورد هدایت و مشاوره قرار گیرند.

وی ادامه داد: بر همین اساس لازم است تا سرمایه گذاران داخلی و خارجی در استان مورد شناسایی قرار گیرند تا ظرفیت‌های استان برای آن‌ها تشریح و نحوه سودآوری برای آن‌ها مشخص شود.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: مولدسازی با تفکیک طرح ها، و جمع‌بندی هزینه آن مشخص شود تا امکان برنامه ریزی برای آن وجود داشته باشد زیرا یکی از مولفه‌های مدیریت، منابع است که باید در اختیار استان قرار گیرد.

وی با اشاره به اهداف قرارگاه اقتصادی استان، گفت: شکل گیری قرارگاه‌ها موقتی و تا رسیدن به نتیجه است ولی لازم است که رصد، تحلیل و پردازش اطلاعات به صورت همیشگی صورت پذیرد که این موضوع بر عهده اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان است.

نظری با بیان اینکه حدود چهار هزار طرح نیمه تمام در استان خراسان رضوی وجود دارد و باید مقدار اعتبار لازم برای به سرانجام رساندن آن تعیین شود و بر اساس اولویت‌های استان و در مدت مشخص به پایان برسد، تصریح کرد: باید مرکز جذب سرمایه‌گذاری بتواند مشاوره‌های تخصصی لازم را با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان، همراه با نیازمندی‌های لازم در اختیار افراد قرار دهد تا افراد با آگاهی بتوانند درخواست مجوز خود را پیگیری کنند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه بر اساس برآوردها ۷۱ هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی در ایجاد، توسعه و مولدسازی باید در چرخه تولید قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در خصوص درگاه ملی مجوز کسب و کار در این استان، چالش اساسی وجود ندارد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 32