استاندار: تمامی روستای شهرستان رشتخوار تا پایان سال از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند
استاندار: تمامی روستای شهرستان رشتخوار تا پایان سال از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند

استاندار خراسان رضوی گفت: نهضت گازرسانی با سرعت در حال انجام است و تا پایان سال آینده تمامی روستاهای بیش از ۲۰ خانوار در این استان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

به گزارش اختر شرق؛ محمدصادق معتمدیان در جمع مردم روستای شعبه شهرستان رشتخوار افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی با تغییر رویکردی که در مناطق کمتر برخوردار و روستایی و عشایری ایجادشده، تحولات ارزشمند در این مناطق پس از انقلاب اسلامی انجام‌شده است.

وی ادامه داد: امروزه تمامی مناطق روستایی خراسان رضوی از نعمت برق برخوردار هستند و زیرساخت‌های بهداشتی و خانه‌های سلامت نیز در مناطق مختلف روستایی این استان ایجادشده که نشان از اولویت نظام برای خدمت‌رسانی در بخش بهداشت و درمان مردم دارد.

استاندار خراسان رضوی بابیان اینکه تاریخ کشور نشان داده است که مردم روستاها همواره جمعیت مولد هستند و در اقتصاد و تولید کشور اثرگذار می‌باشند و سیاست نظام هم کمک به تثبیت جمعیت روستایی است، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم مردم روستاها و دامداران تهیه نهاده‌های دامی است که به دلیل افزایش قیمت ارز چالش‌های جدی در تأمین نهاده‌های دامی داشتیم و کاهش نزولات آسمانی نیز به مشکلات دامداران افزوده است.

وی ادامه داد: هدف از حضور ما در منطقه دیدار با مردم و پیگیری مطالبات آنان است تا با استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی مشکلات مردم رفع شود.

استاندار خراسان رضوی همچنین در جمع مردم جنگل گفت: بسیاری از دشت‌های استان در وضعیت بحران آب قرار دارند لذا تأمین آب در بخش‌های مختلف کشاورزی، شرب و صنعت، مهم‌ترین اولویت استان است.

معتمدیان بابیان این مطلب که جنوب خراسان رضوی اقلیم خشک دارد و استفاده از روش‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در این مناطق باید در اولویت قرار گیرد، عنوان کرد: مردم ما در مناطق شرقی کشور در زمان‌های گذشته از قنات برای تأمین آب استفاده می‌کردند و این نشان از توجه آن‌ها به کمبود منابع آب در منطقه بوده است.

استاندار خراسان رضوی بابیان اینکه اولویت ما آبخیزداری است و روان آب‌ها را باید مهار کنیم که ایجاد بندسار از راهکارهای مناسب در این زمینه است، گفت: ایجاد بندسار موجب احیای قنوات شده و خون جدیدی در رگ‌های روستا تزریق می‌شود، مردم شرق کشور قدر نعمت آب را می‌دانند و قناعت و مناعت طبع از ویژگی‌های مردم این منطقه است

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 90