استاندار: باید زیرساخت‌های لازم را برای ۲۴ساعته کردن مرز دوغارون فراهم کنیم
استاندار: باید زیرساخت‌های لازم را برای ۲۴ساعته کردن مرز دوغارون فراهم کنیم

استاندار خراسان رضوی گفت: دیدن مرز دوغارون به صورت استانی یک خطای استراتژیک بوده و باید دانست مرز دوغارون پیشانی جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش اختر شرق؛ محمدصادق معتمدیان در نشست بررسی مسائل و مشکلات اتاق مشترک ایران و افغانستان که در محل دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: افغانستان در بحث تجارت بین‌الملل یکی از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران بوده که مغفول مانده است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه مرز دوغارون تایباد در حوزه مبادلات تجاری، عنوان کرد: حوزه تجارت، یکی از پیشران‌های خراسان رضوی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا حاکمیت مشخصی در مرز داشته باشیم، گفت: دیدن مرز دوغارون به صورت استانی یک خطای استراتژیک بوده و باید دانست مرز دوغارون پیشانی جمهوری اسلامی ایران است.

معتمدیان با بیان اینکه باید زیرساخت‌های لازم را برای ۲۴ساعته کردن مرز دوغارون فراهم کنیم، گفت: مباحثی نظیر احداث پایانه مسافربری، ایجاد مخازن و انتقال سوخت از طریق خط لوله باید در مرز دوغارون پیگیری و دنبال شود.

استاندار خراسان رضوی در بخشی از سخنان خود همچنین به وجود مقررات دست و پاگیر مانع امر توسعه اشاره کرد و بر لزوم حذف این مقررات تاکید داشت.

معتمدیان با اشاره به وجود ظرفیت‌های گوناگون در افغانستان گفت: صادرات و واردات محصولات گیاهی، مبحث کشت فراسرزمینی و استفاده از پتانسیل بازارچه‌های مرزی می‌تواند در تبادلات تجاری دو کشور حائز اهمیت باشد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 66