از سرقت خشن خیابانی تلفن همراه خانم جوان تا کلاهبرداری با ترفند خرید کالا در سایت فروش مجازی در مشهد
از سرقت خشن خیابانی تلفن همراه خانم جوان تا کلاهبرداری با ترفند خرید کالا در سایت فروش مجازی در مشهد

فرمانده انتظامی مشهد از دستگیری دو متهم پرونده زورگیری خیابانی و کشف چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تراول چک جعلی در مشهد خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ سرهنگ عباس صارمی ساداتی در تشریح این خبر گفت: در پی اعلام زورگیری خشن خیابانی در منطقه سیدی مشهد به فوریت های پلیسی ۱۱۰، هماهنگی های لازم ازطریق مرکز فرماندهی و کنترل پلیس به عمل آمد و تیم های تجسس کلانتری ۳۷ سیدی بلافاصله در محل حاضر شدند.

فرمانده انتظامی مشهد با بیان اینکه شاکی پرونده که خانمی جوان بود در تحقیقات اولیه پرونده مدعی شد سه جوان موتور سوار با تهدید قمه و تبر از او یک دستگاه گوشی تلفن همراهش را سرقت کرده و متواری شده اند، خاطر نشان کرد: ماموران انتظامی در ادامه پی گیری های گسترده با ردزنی های علمی توانستند رد جوانی که متهم بهدست داشتن در ارتکاب این سرقت بود را داخل خانه ای مسکونی واقع درمحدوده شهرک عسگریه مشهد پیدا کنند.

سرهنگ صارمی اظهار کرد: تیم تجسس کلانتری سیدی در این عملیات متهم مذکور را در حالی که متهم دیگری نیز کنار بود هنگام استعمال مواد مخدر دستگیر و از آنان مقادیری مواد مخدر مشکوک به هروئین فشرده کشف و تحقیقات از این دو متهم برای کشف دیگر ابعاد پرونده ادامه دارد.

کشف تراول چک های ۵۰ هزار تومانی جعلی

فرمانده انتظامی مشهد در بخش دیگری ازسخنان خود گفت: در پی گزارش یکی از بانک های مشهد به فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر این که جوانی با تراول چک های جعلی به بانک مراجعه کرده بلافاصله ماموران کلانتری شهید فیاض بخش در محل حاضر شدند.

سرهنگ صارمی ساداتی افزود: جوان ۲۰ ساله ای که برای واریز مبلغ تراول چک ها به بانک مراجعه کرده بود در تحقیقات اولیه پرونده گفت: چند روز قبل آگهی یک وسیله را در سایت مجازی خرید و فروش کالا منتشر کردم و جوانی در تماس تلفنی، خود را خریدار معرفی کرد.

وی تصریح کرد: بنابر اظهارات این پسر جوان دو خریدار کالا که صورت خود را به بهانه بیماری کرونا با ماسک پوشانده بودند سرقرار حاضر شده و با این ادعا که کارت بانکی شان موجودی ندارد مبلغ خرید کالا را به فروشنده پرداخت و پس از خرید کالا متواری شدند.

فرمانده انتظامی مشهد ادامه داد: پسر جوان که خبری از جعلی بودن تراول ها نداشت و پس از این معامله که در بعداز ظهر روز پنجشنبه وهمزمان با تعطیلی بانک ها اتفاق افتاده، در روزی دیگر برای واریز وجه به حساب بانکی اش اش مراجعه می کند که دچار مشکل می شود.

سرهنگ صارمی با اشاره به این مطلب که به دستور مقام قضایی، پسر جوان آزاد شده و تحقیقات با توجه به سرنخ های موجود برای دستگیری متهمان ادامه دارد گفت: شهروندان عزیز باید هنگام خرید و فروش کالا هایی که در سایت های فضای مجازی آگهی می شوند دقت، احتیاط و توجه بیشتری داشته باشند.

خبرنگار: سید یونس ریحانی شرق

image_printچاپ مطلب

Visits: 11