فرمانده مرزبانی کشور: بیش از ۷۷ تن کشفیات مواد مخدر داشته‌ایم
فرمانده مرزبانی کشور: بیش از ۷۷ تن کشفیات مواد مخدر داشته‌ایم

فرمانده مرزبانی کشور به افزایش ۵۰ درصدی کشفیات مواد مخدر اشاره کرد و گفت: در سطح کشور بیش از ۷۷ تن کشفیات مواد مخدر داشته‌ایم که افزایش ۶۰ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش اختر شرق؛ سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی کشور در ششمین سفر استانی خود در یک ماه گذشته از حوزه تحت پوشش مرزبانی تایباد که گستره‌ای ۳۰۰ کیلومتری مشترک با افغانستان دارد بازدید و از نمایشگاه کشفیات این مرزبانی دیدن کرد، وی در جمع گرم و صمیمی مرزبانان شرکت جست و با آنان به گفتگو نشست.

سردار رضایی در این سفر و در جمع اصحاب رسانه گفت: امروز ایران اسلامی در گام اول انقلاب بنایی را که در انتشار و انتقال اهداف اسلامی در منشور و آرمان انقلاب اسلامی دنبال می‌کند را جزء موفق‌ترین برنامه‌های نظام در انتشار این آرمان می‌داند.

فرمانده مرزبانی کشور تصریح کرد: اسلام مرزی ندارد و دین اسلام جهانگیر است، انقلاب ما شعاعی از بعثت و عاشورا است و در مرزهای سیاسی محدود نمی‌شود چون دین الهی است، در گام اول تمام معماری تنظیم‌شده و رده‌های مؤثر انتشار این مهم نهادینه‌شده است.

وی ادامه داد: امروز ایران اسلامی نسبت به چهل سال قبل قابل قیاس نیست، امروز ایران اسلامی در دل‌های مردم مسلمانان و مستضعفان نشسته است و شعاعی از این انقلاب در نور دل‌نشین شهید سلیمانی شاهد بودیم که وی روحیه الهی داشت، برگرفته از اسلام و فرمایشات امام و رهبری بود، اطاعت محضی که از ولی امر مسلمین داشت و بر اساس اخلاصی که در انقلاب اسلامی کسب کرده بود.

سردار رضایی با بیان اینکه امروز جهان استکبار و سلطه به برکت این انقلاب در زلزله افتاده است، اذعان کرد: همه دوستداران سردار سلیمانی عزادارند، اما او خوشحال است که در انتشار این نهضت اسلامی در خارج از مرزها مؤثر بوده است و ما می‌بینیم که در قلب آمریکا نفس سلیمانی نهادینه‌شده و در دل‌ها نشسته است. سیلی که به گوش استکبار زده‌شده آنان را لرزانده است و این به برکت خون این شهیدان است.

وی گفت: ما به‌عنوان مرزبانان کشور اسلامی افتخار می‌کنیم که روحیه دفاع مقدسی و مقاومتی در مرزهای ایران نهادینه‌شده است. امنیت در مرزها به علت ارتباط مرزبانان و مرزنشینان نهادینه‌شده است.

سردار رضایی گفت: امروز مرزنشینان به‌عنوان مرز یار و گروه احتیاط مرزبانی ساماندهی می‌شوند که این درخواست و مطالبات مرزنشینان و روح انقلابی مرزنشینان است.

وی اظهار کرد: جهت ارزیابی و تجلیل از مرزبانان طی ماه گذشته این ششمین سفر استانی است. امروز ما یک مرزبان حرفه‌ای در مرزهایمان داریم.

فرمانده مرزبانی کشور به افزایش ۵۰ درصدی کشفیات مواد مخدر اشاره کرد و گفت: در سطح کشور بیش از ۷۷ تن کشفیات مواد مخدر داشته‌ایم که افزایش ۶۰ درصدی را نشان می‌دهد.

سردار رضایی به کشورهای غربی هشدار داد و عنوان کرد: جمهوری اسلامی در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است، اما آیا مردم کشورهای غربی نباید از دولت‌های خود مطالبه کنند که دولت‌ها به فکر جوانانشان باشند؟ از دولت‌هایتان مطالبه کنید، از سازمان ملل مطالبه کنید. در بیست سال گذشته کشت مواد مخدر در افغانستان بیش از ۵۰ برابر شده است، حقوق بشر کجاست؟

فرمانده مرزبانی کشور گفت: چرا سازمان ملل به وظیفه خود عمل نمی‌کند، چرا از فرماندهان حاضر در میدان‌های مبارزه با مواد مخدر حمایت نمی‌کنند؟

سردار رضایی با اشاره به اینکه در سال رونق تولید، مقابله با قاچاق از اهداف ملی ماست، در حال حاضر مقوله‌ای چون سوخت بیش‌ازحد ما را مشغول کرده است، ورود کالاهای ضد فرهنگی هم از دغدغه‌های ماست که در قالب کوله برها انجام می‌شود. در این زمینه در حفظ منافع ملی عمل خواهیم کرد و این روند ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: امروز تمام مناطق مرزی با توجه به اقداماتی که شده آماده سرمایه‌گذاری برای کشاورزی و صنعتی، معدنی و صنایع تبدیلی می‌باشد و اعلام می‌کنیم امنیت در تمام مرزهای کشور تأمین می‌شود.

لازم به ذکر است؛ تایباد در ۲۲۰ کیلومتری جنوب شرق مشهد مقدس واقع‌شده و مرزبانی و هنگ مرزی درجه‌یک تایباد، حفاظت از بیش از ۳۰۰ کیلومتر خط مرزی را به عهده دارد.

خبرنگار: علی بهمنی

image_printچاپ مطلب

Visits: 13