ارائه خدمات درمانی به ۸۵۰ بیمار خاص و صعب العلاج در سبزوار
ارائه خدمات درمانی به ۸۵۰ بیمار خاص و صعب العلاج در سبزوار

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: این دانشگاه به ۸۵۰ بیمار خاص، صعب العلاج و پیوندی خدمات درمانی و دارویی ارائه می دهد.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر محمد نعمت شاهی اظهار کرد: بیماری های خاص وصعب العلاج به دلیل مزمن بودن بیماری و باتوجه به پیچیدگی های خدمات تشخیصی ،درمانی و توانبخشی، هزینه های فراوانی به نظام سلامت وخانواده ها تحمیل می کنند.

وی افزود: در سال های اخیر اقدامات قابل توجهی در زمینه تامین دارو، ارائه بسته حمایتی بیماران خاص، ساخت تجهیزات و آموزش و تعلیم نیروهای متخصص انجام شده است.

معاون درمان دانشگاه با بیان اینکه براساس تعریف وزارت بهداشت، چهار بیماری تالاسمی، هموفیلی، دیالیز و ام اس جزء بیماران خاص و بیماری‌های متابولیک، سرطان، اتیسم، ای بی و سیستیک فیبروزیس نیز در گروه  بیماری‌های‌ صعب العلاج دسته‌بندی می شوند، عنوان کرد: درهمین راستا مرکز آموزشی درمانی واسعی به عنوان مرکز جامع مراقبت بیماران خاص و صعب العلاج سبزوار، مطابق با بسته های حمایتی و دستورالعمل های ابلاغی، خدمات تشخیصی ،آزمایشگاهی، تصویربرداری، دارویی و درمانی را به  بیماران خاص و صعب العلاج ارائه می دهد.

دکتر نعمت شاهی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۵۰ بیمار خاص، صعب العلاج و پیوندی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار قرار دارند، تصریح کرد: از این تعداد ۶۹نفر بیمارتالاسمی و هموفیلی می باشند که خدمات دارویی و درمانی نظیر تزریق خون و فرآورده های انعقادی، ویزیت پزشک، مراقبت های پرستاری وآموزش های مورد نیاز را دریافت می نمایند.

وی  با اشاره به اینکه  170 بیمار مبتلا به ام اس تحت پوشش این دانشگاه قراردارند، اظهار کرد: این بیماران خدمات تشخیصی نظیر ام آر آی، خدمات بستری وآزمایشگاهی و خدمات فیزیوتراپی را در مرکز آموزشی درمانی واسعی و کلینیک ویژه دانشگاه و داروی مورد نیاز خود را از داروخانه دولتی ولیعصر دریافت می نمایند.

معاون درمان دانشگاه گفت:همچنین سیستم ارجاع مشاوره های تخصصی و فوق تخصصی  بر اساس فرآیندهای تعریف شده و شفاف ،در مراکز در مانی تابعه و طبق بسته های حمایتی به همه بیماران خاص،صعب العلاج ارائه می گردد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزواراضافه کرد: خدمات دندانپزشکی تحت بیهوشی به بیماران کم توان ذهنی و جسمی- حرکتی در نخستین مرکز دولتی خدمات دندانپزشکی بیماران خاص ودومین اتاق عمل دندانپزشکی شرق کشور در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی حشمتیه ارائه می گردد.

دکتر نعمت شاهی با بیان اینکه بیماران خاص،  بیش ازبیماران دیگر نیازمند توجه هستند، خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی سبزوار برآن است تا با حفاظت مالی و ارائه خدمات باکیفیت ومطلوب، این بیماران جز رنج بیماری، دغدغه دیگری نداشته باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به لزوم توجه بیشتر به آموزش و فرهنگ سازی در زمینه بیماری های خاص و صعب العلاج، تصریح کرد: هیچ چیزی به جز پیشگیری، آموزش و تغییر سبک زندگی قادر نخواهد بود، از رشد و پیشرفت بیماری های خاص جلوگیری کند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 2