ارائه خدمات تخصصی به نوزادان نارس در بیمارستان شهید هاشمی نژاد
ارائه خدمات تخصصی به نوزادان نارس در بیمارستان شهید هاشمی نژاد

رئیس بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد با اشاره به اینکه این مرکز مجهز به بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان است اظهار کرد: تاکنون با تلاش تیم‌های پزشکی و پرستاری، موفقیت‌های چشمگیری در بهبود شرایط نوزادان نارس در این مرکز انجام‌شده است.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر موسوی بابیان اینکه بیمارستان شهید هاشمی نژاد تنها مرکز درمانی واقع در شمال شرق مشهد است و به‌طور میانگین ماهانه تا ۶۰۰ مادر باردار در زایشگاه این مرکز پذیرش می‌شوند، خاطرنشان کرد: بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان این مرکز با ۱۴ دستگاه انکوباتور و شش دستگاه ونتیلاتور و دو دستگاه فتوتراب فعال است و با تلاش‌های تیم پزشکی و پرستاری توانسته است عملکرد مناسبی در جهت مراقبت از نوزادان کم‌وزن داشته باشد.

وی بابیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۴۹۷ نوزاد در این بخش بستری‌شده‌اند اظهار کرد: از این تعداد ۴۱ نوزاد با وزن کمتر از ۱۵۰۰ گرم بوده‌اند که با تلاش تیم‌های پزشکی و پرستاری ۲۸ نوزاد باحال عمومی مناسب از این مرکز ترخیص شده‌اند.

رئیس بیمارستان شهید هاشمی نژاد بابیان اینکه این مرکز درزمینهٔ ترخیص نوزادان نارس و بدحال پیشرفت‌های چشمگیری به دست آورده است اظهار کرد: ترخیص نوزاد نارس ۲۵ تا ۲۶ هفته با وزن ۶۰۰ گرم پس از ۴۸ روز و همچنین ترخیص نوزاد نارس بدحال پس از ۱۲۶ روز ازجمله این موفقیت‌ها به شمار می‌رود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 64