ارائه بیش از ۶۱ هزار خدمت به محرومان استان از درآمدهای زکات
ارائه بیش از ۶۱ هزار خدمت به محرومان استان از درآمدهای زکات

رئیس اداره اجرایی زکات کمیته امداد خراسان رضوی گفت: در ۹ ماهه امسال با مشارکت مؤدیان نیکوکار و مؤمن انجام ۶۱ هزار و ۴۰۹ خدمت به محرومان از درآمدهای زکات ارائه شد.

به گزارش اختر شرق؛ حجت‌الاسلام سید محمد حسینی بابیان اینکه در ۹ ماهه امسال ۲۴ میلیارد و ۹۱۱ میلیون تومان جمع‌آوری و هزینه شده است، عنوان کرد: ۸۳ درصد از زکات جمع‌آوری‌شده با هزینه بیش از ۲۰ میلیارد و ۶۴۲ میلیون تومان در امور محرومان صرف شد.

وی ادامه داد: به این منظور ۱۶۷ مورد جهیزیه، کمک به امور درمانی ۵۰۸ نفر، کمک به تحصیل هزار و ۸۱۷ نفر، کمک به تأمین و مرمت مسکن هزار و ۲۰۳ نفر، کمک به تأمین معیشت ۴۵ هزار و ۸۶۰ نیازمند و ۱۱ هزار و ۸۵۴ مورد خدمات دیگر به محرومان صورت گرفت.

حسینی اظهار کرد: ۱۷ درصد از درآمد زکات در پروژه‌های عمرانی هزینه شد که شامل ساخت مساجد، خانه عالم، حوزه‌های علمیه، کتابخانه، غسال‌خانه و سایر پروژه‌های عام‌المنفعه می‌شود.

رئیس اداره اجرایی زکات کمیته امداد خراسان رضوی عنوان کرد: در ۹ ماهه امسال چهار میلیارد و ۲۹۶ میلیون تومان در بخش زکات واجب، ۱۳ میلیارد و ۳۱۳ میلیون تومان در بخش زکات مستحب، شش میلیارد و ۱۳۱ میلیون تومان در بخش فطریه و یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان در بخش کفارات جمع‌آوری شد.

لازم به ذکر است؛ اکنون یک هزار و ۷۲۸ عامل افتخاری و ۶۱۴ مبلغ در امر احیا و جذب زکات با کمیته امداد خراسان رضوی همکاری دارند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 66