اخذ مجوز انتشار ماهنامه تخصصی پژوهشی در آموزش و پرورش خراسان رضوی
اخذ مجوز انتشار ماهنامه تخصصی پژوهشی در آموزش و پرورش خراسان رضوی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه دبیرخانه دانش آموزی هفته پژوهش و فناوری گفت: مجوز انتشار ماهنامه پژوهشی به طور اختصاصی برای آموزش و پرورش خراسان رضوی صادر شده است و این ماهنامه به صورت الکترونیکی منتشر خواهد شد.

به گزارش اخترشرق؛ قاسمعلی خدابنده در این جلسه ضمن تبریک هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بسیجی با بیان اینکه مراسمات هفته پژوهش و فناوری از ۲۰ لغایت ۲۶ آذر ماه برگزار خواهد شد اظهار داشت: هفته پژوهش و فناوری نمادی برای به نمایش گذاشتن فعالیت‌های پژوهشی سالیانه دانش‌آموزان و معلمین سراسر استان است، لذا این هفته تجلی اقدامات پژوهشی یکساله دستگاه تعلیم و تربیت به حساب می‌آید.

وی افزود: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ما به دنبال تربیت دانش آموزانی دارای قدرت تفکر و قابلیت حل مسئله، خلاق و دارای روحیه پرسشگری هستیم تا بتواند در کنار ویژگی‌های چون مومن، صادق و پرتلاش بودن به مراتبی از حیات طیبه دست یابد.

خدابنده با بیان اینکه رسالت ما ترویج و نهادینه ساختن فرهنگ پژوهش در میان دانش‌آموزان است گفت: حضور فعال دانش آموزان در جشنواره‌هایی چون جابربن حیان و جشنواره‌های نوجوان و جوان خوارزمی عاملی برای تربیت محققین برتر در آینده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه پژوهش‌های علمی باید منظم، سازماندهی شده و هدفمند باشند تا نتایج قابل اعتماد و استناد به بار بیاورند، افزود: در آموزش و پرورش باید ضمن آشناسازی دانش آموزان با پژوهش‌های کاربردی، مراحل روش علمی را به آن‌ها بیاموزیم.

وی با بیان اینکه علاقه مندی به حوزه پژوهش و انجام فعالیت‌های پژوهشی معلمین عاملی موثر در ترغیب دانش آموزان به انجام فعالیت‌های پژوهشی است، گفت: پژوهشکده تعلیم و تربیت باید کانون حضور و آمد و شد همکاران باشد و در اجرای پروژه‌های پژوهشی و همچنین برگزاری کارگاه‌های پژوهشی و تخصصی نقش محوری داشته باشد.

خدابنده با بیان اینکه در راستای توجه به امر پژوهش، پژوهش سراهای دانش آموزی راه اندازی شده‌اند و این مراکز باید محلی برای آمد و شد دانش آموزان علاقه‌مند به فعالیت‌های پژوهشی باشند گفت: مجوز انتشار ماهنامه پژوهشی به طور اختصاصی برای آموزش و پرورش خراسان رضوی صادر شده است و این ماهنامه به صورت الکترونیکی منتشر خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با تاکید بر لزوم همگرایی کمیته‌های علمی، انجمن‌های علمی، گروه‌های آموزشی و مرکز رشد کارآفرینی در حوزه فعالیت‌های پژوهشی گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی جذاب همچون نحوه استفاده از کتابخانه‌های دیجیتال و دسترسی به مجلات معتبر علمی و پژوهشی در ایام هفته پژوهش و فناوری می‌تواند نقش موثری ایفا کند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 45