اختصاص یک ونیم میلیون لیتر سوخت یارانه‌ای به ماشین آلات بخش کشاورزی شهرستان کاشمر
اختصاص یک ونیم میلیون لیتر سوخت یارانه‌ای به ماشین آلات بخش کشاورزی شهرستان کاشمر

جلسه کمیته برنامه ریزی سهمیه سوخت ماشین آلات کشاورزی با محوریت تعیین میزان مصرف سوخت ماشین آلات کشاورزی درمحل مدیریت جهاد کشاورزی برگزار شد.

به گزارش اخترشرق؛ مدیر جهاد کشاورزی کاشمرازاختصاص یک و نیم میلیون لیتر سوخت یارانه‌ای در سال ۱۴۰۱ به ماشین آلات کشاورزی شهرستان با تایید جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و پیش بینی اداره هواشناسی در خصوص بارندگی نرمال در فروردین ماه سال ۱۴۰۲ و افزایش سطح زیرکشت، کارکرد ماشین آلات کشاورزی نیز افزایش می‌یابد.
محمد شجعی افزود: با توجه به آغاز عملیات کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی میزان سوخت مورد نیاز این بخش توسط کمیته برنامه ریزی سهمیه سوخت ماشین آلات کشاورزی شهرستان تعیین و از طریق شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی تامین و توزیع می‌شود.
وی ادامه داد: این میزان سوخت با توجه به شرایط خاص آب و هوایی و آغاز فعالیت بخش کشاورزی در این منطقه و براساس سطح زیر کشت و تعداد ماشین آلات کشاورزی از طریق فروشندگی‌های مجاز توزیع شده است.
مدیر جهاد کشاورزی کاشمربر انجام معاینه فنی و بررسی اصالت فنی ماشین آلات کشاورزی تاکید کرد و ادامه داد: متاسفانه هنوز ماشین آلات کشاورزی در منطقه وجود دارند که از وضعیت فنی مناسبی برخوردار نیستند و به دلیل‌عدم پلاک‌گذاری نمی‌توانند سهمیه سوخت دریافت کنند.
شجعی اظهار کرد: با پلاک‌گذاری ماشین آلات کشاورزی و کنترل مصرف، ضمن جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت می‌توانیم نیازهای بخش کشاورزی را به موقع تامین کرده و مشکلات موجود را در این زمینه رفع کنیم.
او تصریح کرد: مکانیزاسیون و ماشین‌آلات جزء ضروریات خدمت‌رسانی مطلوب دربخش کشاورزی محسوب می‌شود و ما در تلاشیم با تأمین به موقع سوخت شاهد توسعه و رونق بیش از پیش بخش کشاورزی منطقه ترشیز بزرگ باشیم.

خبرنگار: فاطمه نبوی ثالث

image_printچاپ مطلب

Visits: 18