احتمالا قیمت ماهی قزل‌آلا در خراسان تا شب عید افزایشی نخواهد داشت
احتمالا قیمت ماهی قزل‌آلا در خراسان تا شب عید افزایشی نخواهد داشت

یک تولیدکننده ماهی با اشاره به خودکفایی خراسان رضوی از نظر تولید قزل‌آلا گفت: به احتمال زیاد قیمت ماهی قزل‌آلا تا شب عید ثابت بوده و افزایشی نخواهد داشت

به گزارش اخترشرق و به نقل از ایسنا؛ علیرضا نخعی راد در خصوص قیمت ماهی قزل‌آلا برای شب عید اظهار کرد: در حال حاضر ماهی قزل‌آلا به‌صورت عمده کیلویی ۶۴ هزار تومان به فروشگاه‌های سطح شهر عرضه می‌شود.

وی افزود: ماهی در فروشگاه‌های سطح شهر به قیمت کیلویی ۷۰ تا ۷۵ تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد؛ یعنی تا زمان رسیدن ماهی به دست مصرف‌کننده حدوداً ۱۰ درصد قیمت ماهی قزل‌آلا افزایش پیدا می‌کند.

این تولیدکننده ماهی درباره تولید ماهی قزل‌آلا در خراسان رضوی بیان کرد: امسال بستر تولید ماهی در استان بسیار خوب بوده و خراسان رضوی تقریباً ازنظر پرورش ماهی قزل‌آلا خودکفاست؛ بنابراین در ایام پایانی سال نیازی به ورودی بار از استان‌های دیگر وجود ندارد.

نخعی راد درباره افزایش قیمت ماهی قزل‌آلا به دلیل افزایش تقاضا در ایام پایانی سال تصریح کرد: در بازار مشهد تلاطم قیمت این نوع از ماهی چندان زیاد نیست. با توجه به اینکه تولیدکنندگان نرخی را برای فروش اعلام می‌کنند، بنابراین قیمت ماهی در ایام پایانی سال ممکن است بین ۲ تا سه درصد تغییر کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت ماهی قزل‌آلا به‌صورت نقطه‌به‌نقطه نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است. این افزایش قیمت در آذرماه سال جاری تا ۵۰ درصد بود اما در حال حاضر ۲۰ درصد قیمت ماهی قزل‌آلا افت داشته است.

لازم به ذکراست؛ ازآنجایی‌که میزان تولید قزل‌آلا در استان اشباع‌شده، قیمت این ماهی امسال نسبت به سایر پروتئین‌ها رشد کمتری داشته و مصرف‌کننده‌ها ترجیح می‌دهند این ماهی را بیشتر مصرف کنند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 144