اجرای نیت ۶ موقوفه فاطمی در بردسکن
اجرای نیت ۶ موقوفه فاطمی در بردسکن

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بردسکن گفت: در ایام سوگواری شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت زهرا (س)، شش موقوفه به‌منظور عزاداری در این شهرستان اجرای نیت می‌شود.

به گزارش اختر شرق؛ حجت‌الاسلام سعید غیرتمند، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بردسکن گفت: از مجموع بیش از ۷۵۰ موقوفه در شهرستان درآمد بیش از ۹۰ درصد آن صرف تعزیه‌داری در ماه محرم و صفر می‌شود.

 وی بیان کرد: در برگزاری مراسم شهادت و ولادت دیگر ائمه (ع) موقوفات شهرستان بسیار کم است و در شهادت حضرت زهرا (س) تنها شش موقوفه داریم که یک مورد آن طبق نیت واقف در روستای مظفرآباد از توابع بخش انابد و پنج مورد آن کمک به برپایی عزاداری و اطعام این ایام می‌‌شود.

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بردسکن، تصریح کرد: سوگواره یاس نبوی در چهار بقعه متبرکه امامزاده سید طاهر حسینی (ع)، امامزاده میربابه (ع) روستای زیرک آباد، امامزاده سید هاشم (ع) انابد و امامزاده سیدعلی‌النقی‌(ع) الله‌آباد این شهرستان برگزار می‌شود.

 وی گفت: با همکاری حوزه علمیه خواهران، حوزه مقاومت بسیج خواهران، ستاد نماز جمعه، شهرداری و شورای اسلامی شهر بردسکن به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س)، همایش رهروان یاس نبوی را با حضور بانوان در محل بقعه متبرکه امامزاده سید طاهر حسینی (ع) بردسکن برگزار خواهیم کرد.

 خبرنگار افتخاری: وجیهه تیموری

image_printچاپ مطلب

Visits: 4