اجرای نیت ۲۱ موقوفه در طرح «ضیافت الهی» داورزن
اجرای نیت ۲۱ موقوفه در طرح «ضیافت الهی» داورزن

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه داورزن با اشاره به اجرای نیت ۲۱ موقوفه با نیت طرح «ضیافت الهی» در سطح شهرستان به تشریح برنامه‌های ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه پرداخت.

به گزارش اختر شرق؛ حجت‌الاسلام خانی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان داورزن با بیان اینکه با توجه به محدودیت‌های کرونایی و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی از بقاع متبرکه فعال در ماه مبارک رمضان امسال به‌دلیل نبود فضای مناسب اجرای برنامه‌ای نخواهیم داشت، عنوان کرد: مراسم جزء‌خوانی و تفسیر قرآن کریم با محوریت امامزاده سه تن علیه السلام شهر داورزن و با حضور حجت‌الاسلام بیدی در حال برگزاری است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه داورزن بیان کرد: در ماه مبارک رمضان برپایی دو محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان برجسته استانی در روستای صدخرو و شهر داورزن پیش‌بینی شده است.

خانی با اشاره به اجرای نیت ۲۱ موقوفه مرتبط با ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: دو هزار غذای گرم (۳۰۰ کیلو برنج و ۵۰۰ کیلو مرغ) از محل موقوفات و خیران در سطح روستاهای شهرستان برای افطار توزیع می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه داورزن بیان کرد: موقوفات میرزا بابا در روستای چشام، سیدرضا شهر داورزن، سیدموسی روستای نهالدان، حاج صفرعلی روستای مهر، قاسم روستای بروغن و حمیده بیگم در روستای شهرآباد مهمترین موقوفات مرتبط با طرح ضیافت الهی است که با نیت اطعام، تعزیه‌داری حضرت علی علیه السلام و تلاوت قرآن در شب‌های احیا وقف شده‌اند.

خانی در پایان با بیان اینکه روحانیون نیز در این ایام برنامه‌های قرائت قرآن کریم، تفسیر و احکام را برای بانوان اجرا می‌کنند، خاطرنشان کرد: مراسم جزء‌خوانی قرآن کریم بانوان با حضور مبلغ و کارشناس بومی در روستای آبرود داورزن در حال برگزاری است.

خبرنگار: زهرا چشمی

image_printچاپ مطلب

Visits: 71