اجرای طرح شهر بدون دخانیات در مشهد
اجرای طرح شهر بدون دخانیات در مشهد

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: مشهد و قم از سوی سازمان جهانی بهداشت به‌عنوان دو شهر پایلوت برای اجرای طرح شهر بدون دخانیات انتخاب شدند.

به گزارش اختر شرق؛ مهندس علی‌اصغر حسنی با اشاره به اینکه کمیته کشوری در حال پیگیری این طرح در دو شهر قم و مشهد است، خاطرنشان کرد: پیش از انتخاب شهر مشهد به‌عنوان شهر بدون دخانیات از سوی سازمان جهانی بهداشت، اقداماتی در جهت کنترل مصرف دخانیات در این شهر آغازشده که همچنان نیز ادامه دارد.

وی بابیان اینکه در راستای انتخاب مشهد به‌عنوان شهر بدون دخانیات در آینده میزبان نماینده سازمان جهانی بهداشت برای اجرای گسترده این طرح خواهیم بود، تصریح کرد: قبل از انتخاب شهر مشهد، مسئولان مرکز بهداشت استان به همراه نیروهای قضایی و انتظامی برای برخورد با مصرف دخانیات درملأعام و محیط‌های عمومی تلاش کرده‌اند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: ساماندهی مراکز عرضه دخانیات تا هر سوپرمارکتی اقدام به فروش سیگار نکند و در شهر مراکز محدودی برای عرضه وجود داشته باشد یکی از اقدامات کنترلی در این زمینه است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه جمع‌آوری قلیان و کافه قلیان‌ها از سطح شهر و جلوگیری از استعمال دخانیات در محیط‌های عمومی به‌ویژه پارک‌ها از دیگر اقدامات این طرح است، گفت: اقدامات مبارزه باعرضه بی‌رویه دخانیات و آگاه‌سازی مردم در خصوص مضرات مصرف دخانیات ادامه‌دار خواهد بود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 37