اجرای طرح سراسری مانور جهادی اصلاح ولتاژ شبکه برق مشترکین در رشتخوار
اجرای طرح سراسری مانور جهادی اصلاح ولتاژ شبکه برق مشترکین در رشتخوار

با حضور معاون سیاسی فرمانداری رشتخوار، امام جمعه شهرستان و مدیر اداره برق مانور جهادی اصلاح ولتاژ شبکه برق مشترکین بصورت سراسری در سطح استان خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ این طرح در پنج شهرستان منتخب نیشابور، تایباد، خلیل آباد، خوشاب و رشتخوار برگزار گردید و در این طرح ۱۲۰۰ متر شبکه تک فاز به سه فاز تبدیل و ۸۳ مشترک از روستای باسفر رشتخوار که دارای ولتاژ غیراستاندارد بودند به ولتاژ استاندار دستیابی پیدا کردند.

باغیشنی معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت برق خراسان رضوی در این باره گفت: این مانور در پنج شهرستان نیشابور، تایباد، خوشاب، رشتخوار و خلیل آباد با مشارکت ۱۸ شهرستان، ۳۵ گروه اجرایی و به ظرفیت ۱۱۲ نفر نیروی عملیاتی، ۲۷ دستگاه خودروی عملیاتی، ۱۴ دستگاه بالابر و هفت دستگاه جرثقیل برگزار شد.

وی افزود: در این مانور و مانورهایی که در ماه‌های آینده برگزار خواهد شد، ۱۲۰۰۰ دستگاه چراغ روشنایی در معابر اصلی و فرعی، اصلاح و تعدیل خواهند شد که حدود ۲/۵ مگاوات صرفه جویی در توان مصرفی برق را به همراه خواهد داشت.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت برق خراسان رضوی از جایگزینی ۱۱۷۰۰ دستگاه چراغ روشنایی گازی و کم مصرف با لامپ‌های LED خبر داد که از ابتدای سال ۹۸ انجام شده و حدود یک مگاوات صرفه جویی توان به همراه داشته است و گفت: اصلاح ۴/۵ کیلومتر شبکه فرسوده و جایگزینی با کابل خودنگهدار، احداث هفت دستگاه پست توزیع عمومی و اصلاح ولتاژ ۹۰۰ مشترک در راستای طرح چاوش از دیگر برنامه‌های این مانور است.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 64