اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی- اجتماعی محله به صورت آزمایشی با محوریت بهزیستی خراسان رضوی
اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی- اجتماعی محله به صورت آزمایشی با محوریت بهزیستی خراسان رضوی

یک طرح توانمندسازی و آسیب‌زدایی اجتماعی با الگوگیری از طرح فقرزدایی در محلات جنوب شهر تهران، با محوریت بهزیستی خراسان رضوی در مشهد اجرایی می‌شود.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر مسعود فیروزی سرپرست بهزیستی خراسان رضوی با بیان این مطلب که این طرح، در بازدید امروز دکتر علی آقا محمدی، رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از محله‌ی بلال واقع در خواجه‌ربیع مشهد پیشنهاد شد، عنوان کرد: این طرح در مشهد برای نخستین بار و با همکاری سایر دستگاه‌ها و با محوریت مراکز مثبت زندگی که امسال کار خود را در محلات آغاز کرده‌اند، اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح، مرکز مثبت زندگی محله، با همکاری معتمدین محله، نیازها، آسیب‌ها، مددجویان بهزیستی و سایر افراد آسیب‌پذیر، امکانات و توانمندی‌های محلی را بررسی و نقشه‌ی جامع توانمندسازی فرهنگی اقتصادی- اجتماعی محله را تدوین می‌کنند.

فیروزی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس این نقشه که حاوی اقدامات و برنامه‌های هماهنگ دستگاه‌های مشارکت‌کننده، راهکارهای شناسایی مددجویان، فقرزدایی، محرومیت‌زدایی، توانمندسازی مددجویان و ارتقای مشارکت عموم افراد محله در توانمندسازی خواهد بود، اقدامات اجرایی آغاز می‌شود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 89