اجرایی شدن برنامه‌های حوزه صنعت از اولویت‌های اصلی اقتصادی استان است
اجرایی شدن برنامه‌های حوزه صنعت از اولویت‌های اصلی اقتصادی استان است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر لزوم حمایت از واحدهای صنعتی گفت: اجرایی شدن برنامه‌های حوزه صنعت از اولویت‌های اصلی اقتصادی استان به شمار می رود.

به گزارش اختر شرق؛ علی رسولیان در بازدیدی که با حضور معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان رضوی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان از شهرک صنعتی طوس صورت گرفت، اظهار کرد: اجرایی شدن برنامه‌های حوزه صنعت از اولویت‌های اصلی اقتصادی استان است که برای اشتغال مولد و نیز توسعه بخش‌های روستایی استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به مباحث مختلفی که در سال جهش تولید دنبال می‌شود، افزود: توسعه فضای کسب و کار بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاری خارجی، توسعه صادرات غیرنفتی و تولیدات داخلی، ارتقای توان رقابتی بنگاه‌های کوچک و متوسط و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ ها از اولویت ها و برنامه های اصلی محسوب می شود.

رسولیان ادامه داد: در خصوص اجرایی کردن برنامه ها می توان به موارد متعددی از جمله تشکیل هیئت های تخصصی کشورهای هدف صادراتی، افزایش ارزش صادرات غیرنفتی، رفع موانع طرح های صنعتی و معدنی نیمه تمام، توسعه خوشه های صنعتی و روستایی و کمک به فعالیت مجدد واحدهای غیرفعال اشاره کرد که در سال گذشته بالغ بر ۱۱۰ واحد در استان به چرخه تولید و اشتغال بازگشتند.

معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه طرح الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی کمک فراوانی به اقتصاد استان کرده است، خاطر نشان کرد: اقتصاد استان به سمت توانمندی بیشتر و اقتصاد واحدهای صنعتی به سمت دانش بنیان شدن در حرکت است.

وی در خصوص توسعه شرکت های دانش بنیان، گفت: ایجاد فضایی برای توسعه و فعالیت شرکت های دانش بنیان در شهرکهای صنعتی اطراف مشهد بسیار مهم است زیرا این شرکت ها ثمرات مستمر و گوناگونی در حوزه محصول و تولیدات به ویژه برای حوزه صنعت دارند لذا باید فضایی ایجاد کنیم تا زیرساخت های لازم را برای استقرار در مرکز خراسان رضوی داشته باشند.

رسولیان، افزود: توسعه و پیشرفت اقتصادی مبتنی بر علم و تکنولوژی محقق می شود و این شرکت های دانش بنیان هستند که این روند را سرعت می بخشند. در واقع برای رسیدن به جهش تولید هم باید معطوف به تولید محصول شرکت‌های دانش بنیان، توان داخلی و نوآوری‌های نوین ملی باشیم.

لازم به ذکر است؛ این بازدید با هدف ایجاد و توسعه فضای لازم برای فعالیت شرکت های دانش بنیان در شهرکهای صنعتی اطراف مشهد انجام شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 4