اتحاد و اتفاق مردم بنای به شادی بدل شدن غم‌های اخیر ملت ایران خواهد بود
اتحاد و اتفاق مردم بنای به شادی بدل شدن غم‌های اخیر ملت ایران خواهد بود

نماینده اسبق حوزهٔ انتخابیهٔ تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه، ملت ایران روزهای غمباری را در چند مدت اخیر، پشت سر گذاشته‌اند، اتحاد و اتفاق مردم را، بنای به شادی بدل شدن این سختی‌ها دانست.

به گزارش اختر شرق؛ حزب اراده ملت ایران، میزبان دکتر مرتضی کامل نواب، استاد دانشگاه و دبیر کل جبهه‌ی آرمان‌خواهان واقع‌بین و دکتر ابوالقاسم عابدین پور، نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی، مدرس و استاد دانشگاه بود.

این جلسه با موضوع، نقش مجلس شورای اسلامی در نظام جمهوری اسلامی ایران، در ساختمان جلسات این حزب، واقع در خیابان سناباد، برگزار شد.

دکتر ابوالقاسم عابدین پور، نماینده اسبق حوزهٔ انتخابیهٔ تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه، ملت ایران روزهای غمباری را در چند مدت اخیر، پشت سر گذاشته‌اند، اتحاد و اتفاق مردم را، بنای به شادی بدل شدن این سختی‌ها دانست.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی با پاسخ به این پرسش خود که چرا باید تفکیک قوا داشته باشیم و چه نیازی به مجلس است؟ پاسخ داد: ریشه‌ی این مفاهیم، به دوران ارسطو و کتاب سیاست و اواخر هم به قرن هجدهم برمی‌گردد؛ وجود حاکمیت برای هر جامعه‌ای ضروری است، اما اگر قرار باشد قدرت در یک نقطه ثقل داشته باشد، قطعاً به دنبال خود فساد خواهد آورد.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آنچه در جمهوری اسلامی ایران مدنظر است، مجلسی است که اولاً اقتدار داشته باشد، مشروع باشد، مقبول باشد، کارآمد باشد، خانه ملت باشد، مظهر حکومت مردم‌سالاری دینی باشد، اداره‌کننده حقیقی کشور باشد و مظهر خواسته‌های مردم در زمینه‌‌های مختلف سیاسی که این مجلس با همه این فضائل و نکات مثبت بدون حضور شورای نگهبان هیچ ارزشی ندارد.

در ادامه جلسه، دبیر کل جبهه‌ی آرمان خواهان،در پاسخ به این سوال که، چرا ما دچار مشکلات موجود هستیم، پاسخ داد: بخش عمده‌ای از آن به مسئله شفافیت بر می‌گردد. ما در کشور، در مورد مسئله‌ی شفافیت دچار مشکل هستیم و می‌توان گفت نقاط کلیدی که در بحث شفافیت تعیین کننده است، در کشور ما دارای ابهام است.

دکتر عابدین پور، به‌عنوان سخنان پایانی جلسه بیان کرد: همان‌طور که جناب آقای نواب درباره بحث شفافیت بیان کردند، یکی از هشت اصل اولیه‌ی حکمرانی خوب، شفافیت است.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بحث شفافیت صدر و ذیل نمی‌شناسد، ما از شخص پیامبر در تاریخ اسلام بالاتر نداریم و ایشان با این مقام، در مسجد رو به مردم می‌کنند و می‌گویند، اگر من در این بیست‌وسه سال که پیامبری کرده‌ام، به کسی ظلم و ستمی روا شده است بیاید و بگوید. یک نفر می‌گوید زمانی که می‌خواستید به شتر خود تازیانه بزنید، شلاق به شانه من خورده است، پیامبر پیراهنشان را کنار می‌کشند و به شخص می‌گویند بیا و قصاصم‌ کن.

دکتر عابدین پور در پایان گفت: ما اگر معتقد به اراده‌ی مردم و حق مردم هستیم، باید شفافیت را با صراحت، سرایت دهیم. شفافیت باید هم صریح باشد و‌ هم عمومی باشد و از صدر تا ذیل را فرابگیرد.

خبرنگار: مریم مشتاقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 207